A HELLéneket is levette a lábáról a Hell Energy bivaly erős Chevy Camarója

image

Május 14-15-én a King of Europe Drift Bajnokság második, görögországi állomásán a hellén közönség testközelből csodálhatta meg a közel 600 lóerős, 6200 köbcentis, tekintélyt parancsoló Chevrolet Camarót.

A Hell Energy nemrég átépített, és a drift szakágban való szerepléshez felturbózott ördögi verdájának többszáz lovát, ahogyan azt már megszokhattuk, Varga Tamás, alias Puci zabolázta meg a tűzforró görög aszfalton.

A King of Europe görög futamán a közönség két napon át fotózta és tolongott a nem mindennapi járgány körül Thesszalonikitől nem messze, ahol Európa legprofibb drifterei mérték össze legutóbb tudásukat. A Serres-ben rendezett versenyhétvége különlegességét az igazi kuriózumnak számító Hell Camaro jelentette, amely a legkisebb túlzás nélkül is teljesen levette a lábáról a görög autórajongókat, akik megállás nélkül fotózták az autót a Hell standján és autogramért ostromolták a csodaverda megszelídítőjét. Az idén Görögországban friss piacot nyitó Hell Energy egyedülálló paraméterekkel bíró versenyautójával a szélesebb nemzetközi közönség előtt is népszerűsíti Magyarország kedvenc energiaitalát. 

A szerelőcsapat már csütörtökön hajnalban útra kelt, hogy a Camaro időben és épségben megérkezzen a King of Europe driftsorozat aktuális fordulójára. A görög kisvárossal és a helyiekkel való péntek esti ismerkedés után, szombaton már korán kint volt a csapat a verseny helyszínén és a sátrak felállítása utána Varga Tamás nem sokáig bírta a pálya széléről nézni a többi drift pilóta edzését és bemelegítését: alig néhány percen belül már a Camaro is rajzolta az íveket a betonra. A nemzetközi mezőny pilótái között sok ismerőst talált a magyar drifter, elmondása szerint közülük már sokan megfordultak a máriapócsi pályán. Noha a népes közönség elsőre kicsit kétkedve fogadta a Chevy Camarót – hiszen ehhez hasonló technika még eddig nem volt a görög pályán és most is csupán a magyar versenyautó képviselte –, azonban amikor szembesültek azzal, hogy valójában mit tud az autó, és Puci hogyan terelgeti a vasat, onnantól beindult a „roham”, amely egészen vasárnap estéig nem csillapult. Az itthon már régóta közönség-kedvenc pilóta így nyilatkozott a hétvége után: „A Camaro gyakorlatilag mindenkit meghódított, teljesen el voltak ájulva tőle. A két nap alatt folyamatosan jöttek az emberek, volt olyan, hogy nem tudtam a kocsival kiállni, annyian vették körül. Abszolút „sztárként” kezeltek, életemben nem készült annyi fotó rólam, mint ezen a hétvégén! ” A Camaro – a Hell sugallta életérzéshez híven – a szombat esti éjszakában is megcsillantotta lélegzetelállító külsejét és erejét, nem kis feltűnést keltve: „Ahogyan adtam a hangot a kocsinak, füstöltem a gumit a szórakozóhelyek előtt, tomboltak és kiabáltak az emberek. Lúdbőrözött a hátam az érzéstől.” – vallott erről a magyar drift fenegyerek.

Az erős nemzetközi mezőnyről a magyar csapat elismerően nyilatkozott, ugyanakkor a szerelő csapat vezetője, Gabura Krisztián hozzátette: „Arra is jó egy ilyen nemzetközi rendezvényen való szereplés, amikor az ember látja a profikat, az európai drift bajnokság élmezőnyét, hogy össze tudja hasonlítani az ember a hazai viszonyokkal. Be kell ismernünk, Magyarországon is nagyon komoly már a drift mezőny és a drift versenyek szervezése, egyáltalán nincs okunk a szégyenkezésre.”

A Camaro megálmodói és megépítői számára a legnagyobb kihívást az éghajlatra jellemző száraz hőség okozta ezen a hétvégén. Noha nem érte a szerelőket felkészületlenül a hőség okozta probléma, azért okozott egy kis fejtörést: „Az egyik ventillátorunk – kettő darab hűtőventillátor van az autóban – feladta a harcot, túlmelegedett és folyamatosan lekapcsolt, ezért nagyon oda kellett figyelni, hogy a bemutató alatt nehogy maradandó károsodást okozzunk az autó motorjában.”

A hétvége csúcspontjaként egy szerencsés néző a saját bőrén tapasztalhatta meg, a Camaro pilótája, Puci valóban nem ismer tréfát, ha a gumik füstöléséről van szó. A hellén kiruccanás szép emlékét még az utolsó bemutatón történt apró malőr sem tudta elrontani, amelynek során az autó jobb tükre sérült meg. A vezető mérnök így mesélt a közönség számára csak egy „show-elemnek” tűnő váratlan eseményről: „A driftelés során az autó egyik gumija nem úgy vált szét, ahogyan szokott, hanem komplett egészében leszakadt róla a futófelület. A probléma csak az volt, hogy feltekeredett a felnire és annyira csapkodott, hogy leütötte a jobb oldali visszapillantó tükör lapját.”
A görög vidék és a közönség, valamint a magyar versenyautó fogadtatása olyannyira megtetszett a Hell csapatának, hogy mindenképpen azon lesznek, a krétai futamon meg tudják ismételni a parádés bemutatót.

Forrás: Tóth Eszter