Négy hét szünetet tart a Forma–1 mezőnye a Magyar Nagydíj és a Belga Nagydíj között. Az FIA évekkel ezelőtt bevezette azt a szabályt, melynek értelmében a nyári szünet időszakában valamennyi istálló gyárát két hétre be kell zárni – mindenekelőtt azért, hogy az egész évben feszített tempóban dolgozó alkalmazottak is tudjanak pihenni.
Ezen korlátozás azonban a motorgyártókra nem vonatkozik – s ezt azok igyekeznek ki is használni. A nagy lemaradásban lévő Honda például gőzerővel folytatja a fejlesztést. „Számunkra nincsen szünet – hacsak nem történik valami rendkívüli a gyárban. Tehát tovább folytatjuk a kemény munkát” – nyilatkozta Arai Jaszuhisza, a Honda sportigazgatója.
A Honda a tervek szerint a Belga Nagydíjon már beveti új, továbbfejlesztett erőforrását, melyhez három módosító pontot használnak fel. Az eredetileg 9 „zsetonnal” rendelkező japánok a kanadai hétvége előtt vetettek be először pontokat, akkor kettőt – és úgy tűnik, a szezon végére még hagynak négyet. „Az év vége előtt még reméljük, hogy előnyünkre válhat a további négy pont, ami megmarad. Tizenöt lóerős javulást várunk a változtatásoktól” – nyilatkozta az Omnicorse című olasz portálnak egy meg nem nevezett Honda-mérnök, cáfolva azon nemrég megjelent híreket miszerint akár 50 lóerőt is fejlődhetnek Spáig. „Ez egy kisebb lépés lesz a Mercedes üldözésében. Tisztában vagyunk vele, hogy versenyképesnek lenni már túl késő, de mint az őrült, dolgozunk, hogy visszakapaszkodjunk.”
A Renault takaréklángon dolgozik tovább
Miután a szabályok megengedik, természetesen a másik nagy hátrányban lévő motorgyártó, a Renault is folytatja a munkát a nyári szünetben. A franciák japán riválisaikkal ellentétben idén még egyetlen módosító pontot sem használtak fel a 12-ből, s a hírek szerint az első pontjaikat legkorábban Szocsi előtt vethetik be. „A Renault Sport nem egy csapat, tehát a leállás nem vonatkozik ránk – ha úgy akarjuk. A naptár idén eléggé sűrű, ezért ezt az időszakot a pályán dolgozó személyzet, valamint a tervezőrészleg alkalmazottainak egy része is szabadságra használja fel. Viszont hivatalosan nyitva marad a gyár. Nagyjából a teljes kapacitásunk harmincöt százalékán fogunk dolgozni minden nap” – magyarázta Rémi Taffin, a Renault vezető mérnöke az F1i-nek.
Hogyha nem is gőzerővel tehát, de a gyártó továbbra is erőforrása javítására összpontosít. „Egy sor fontos újításunk érkezik majd az idény második felében, tehát fontos, hogy tovább folytatódjon a munka, hiszen szeretnénk, ha partnercsapataink profitálnának a javuló teljesítményből. Tehát ha úgy is tűnik, most eljött a vakáció ideje, mi így is tovább dolgozunk.”