A legrosszabb szezonját teljesítette a Williams

image

A Williams csapattal csak az 1977-es első szezonjában fordult elő, hogy egyetlen egy pontot sem szerzett, az idei évük azért jobb volt, bár a 2011-es szezonban szerzett 5 világbajnoki pontra nemigen lehet büszke az egykor 9 konstruktőri és 7 egyéni világbajnoki címet, valamint 113 nagydíjgyőzelmet szerző gárda. A Williams 2011-es szezonját az ESPNF1 elemzi.
A világbajnoki helyezés: 9. 
Pontok: 5 
Legjobb eredmény: 9. (Monaco, Kanada) 
Legjobb időmérő helyezés: 7. (Anglia) 
A szezon fénypontja 
A Williams csapat számára szezon fénypontja az volt, amikor kiderült, hogy jövőre már a Renault erőforrásait használhatják, így a 2004 óta a BMW távozását követően a Cosworth és a Toyota erőforrásait használó csapat jövőre ismét egy futamgyőzelemre képes motor birtokába jut. Bár azért a Williamsnél általában nem a motorral, hanem inkább a karosszériával kapcsolatos problémák voltak mindig is azok, melyek miatt nem sikerült futamot nyerniük, a Renault motorok érkezése azonban mindenképpen optimizmusra adhat okot. 
A szezon mélypontja 
Miután a csapat 19 nagydíjból 16-on képtelen volt pontot szerezni, így nagyon nehéz megmondani, hogy melyik is volt a Williams legrosszabb futama a szezonban. A 2011-es szezon a Williams talán legrosszabb éve volt, hiszen az első 1977-es szezonjukban bár egyetlen egy pontot sem szereztek, akkor azonban még a March karosszériáját használták, és a 2011-es pontrendszer szerint akkor 11 pontra is képesek lettek volna. 
A pilóták 
A legjobb rajthelyet elért pilóta: 
Barrichello 11 
Maldonado 8 
A legjobb eredményt elért pilóta: 
Barrichello 11 
Maldonado 6 
Rubens Barrichello – 6/10 (az ESPNF1 által adott pontszám) 
Egyre nagyobb az esély arra, hogy a 39 éves Rubens Barrichello 2012-ben már nem lesz a Formula-1-ben, és ez számos ok miatt nagy kár. Barrichello ugyanis még alkalomadtán, mint például a brazil időmérő edzésen, vagy az Abu Dhabi Nagydíjon, 2011-ben is meg tudta mutatni, hogy briliáns pilóta, és bár az időmérőkön 8-szor is vereséget szenvedett az újonc Pastor Maldonadótól, a futamokon azért látható volt, hogy Barrichello hatalmas tapasztalata még sokat ér. 
Pastor Maldonado – 6/10 (az ESPNF1 által adott pontszám) 
Maldonado számára a 2011-es szezon egyáltalán nem volt katasztrofális bemutatkozó szezon, ennek ellenére azonban a venezuelai pilóta teljesítménye ahhoz már nem volt elég, hogy elfeledtesse azt: ő „csak” egy fizetős pilóta az F1-ben. Ráadásul a PDVSA sokmilliós szponzori szerződése, és az általa a csapattól "kitúrt" Nico Hülkenberg tavalyi teljesítménye miatt Maldonadóra is nagyobb figyelem irányult. Maldonado néhány időmérő edzésen, mint Spanyolországban, az Európa Nagydíjon és Monacóban is bejutott a top 10-be, így a kellő sebessége vitán felül megvan az F1-hez. Különösen a venezuelai fiú monacói teljesítménye volt látványos, ahol azonban sajnos a Lewis Hamiltonnal való ütközése egy igazán szenzációs eredménytől fosztotta meg végül. Az időnként mutatott látványos teljesítmények mellett azonban szép számmal voltak buta hibák is, például a szabadedzésektől a Kanadában, vagy Brazíliában a futam vége felé bemutatott kipördülésig. 
2012-es esélyek 
Lehet, hogy csak a sors csalóka csábítása, de jelenleg minden jel arra mutat, hogy a Williams számára sokkal jobb év lehet 2012. A Mike Coughlan által vezetett új technikai stáb úgy tűnik, hogy egy jobb szerkezetet épített ki, mint a Sam Michael által irányított korábbi gárda, ráadásul a Renault motorok is egyértelmű előrelépést jelenthetnek. Az azonban nagyon valószínűtlen, hogy 2012-ben visszatér a győzelmek kora a Williams számára, sőt rendszeres dobogós eredményekre sem sok esély mutatkozik, arra azonban elég lehet a csapat kapacitása, hogy visszatérjenek a középmezőny felsőbb régiójába. 
Az ESPNF1 ítélete – 3/10 
A Williams szintjén a 2011-es év egyszerűen nem volt elég. A leszorító erő hiánya, és a hátsó abroncsok gyors kopása azonban azt jelentette, hogy az FW33-as már a szezon elején is katasztrofálisan teljesített, a legnagyobb probléma viszont az volt, hogy ez az év közben sem változott sokat. A bemutatott fejlesztések egyáltalán nem voltak képesek megoldani a problémát, így a szezon végére a pilótáknak már szinte semmilyen esélye sem volt a pontszerzésre.