A magyarok Közép-Európa legjobbjai

image

A Szalay-Bunkoczi páros a T1 kategóriában, a Zanyi-Lizán kettős pedig a TH csoportban nyerte meg az idei CEZ bajnokságot. A hétvégi Baja Slovakia futammal befejeződött a hat futamból álló Közép-Európai Trófea-sorozat, valamint a cseh, a lengyel és a szlovák bajnokság is véget ért.
 

Rendkívüli hidegben, mínusz fokos hőmérsékleti körülmények között zajlott az idei CEZ bajnokság záró versenye, a Baja Slovakia. A versenyzőknek szó szerint befagyott az alsó fertájuk a reggeli fagyban, így a quados-motoros versenyzők számára kivették az első két szakaszt vasárnap reggel. Kordáék a szombati árokba borulás után úgy döntöttek, hogy nem folytatják a versenyt, a Lukács-Szegedi kettős viszont jó élményekkel tért haza Szlovákiából. A félig új festést kapott Impala még a nagykállói várakozásokat is felülmúlta, és Andrásék szakaszgyőzelmet is arattak a verseny folyamán, végül pedig a harmadik helyen értek célba. A versenyt Zapletal nyerte meg, aki végre be tudott fejezni egy futamot a peches széria után, hiszen az Internext Rallyn és Egyiptomban is összetört(ék) egy-egy autóját.
 

A Rábaköz Kupa, a Baja Carpathia, a Gyulai Várfürdő Kupa, a Baja Poland, az Internext Rally és a Baja Slovakia versenyek számítottak bele az idei CEZ sorozatba, és ugyanez a terv a következő évre is. A felsorolt hat futam tette ki továbbá a cseh, a lengyel és a szlovák bajnokság teljes évadát is, így most már minden országban lezárult a 2011-es bajnoki versenyszezon. Mivel a magyar csapatok folyamatosan versenyeztek külföldön is, valamint a két hazai futam beleszámított az északi szomszédok bajnokságába, a mi versenyzőink is szépen gyűjtögették a pontokat a többi sorozatban is. Így fordulhatott elő, hogy a motoros kategóriában Horváth Laller, a quadosoknál pedig Hangodi Zoltán lett a lengyel bajnok.
 
A Közép-Európai Zóna Trófea, vagyis a CEZ sorozatban a három kategória közül kettőt magyar csapat nyert meg, a harmadikat valószínűleg csak azért nem, mert nálunk mindössze egy T2-es autó van a mezőnyben (amelyet összevonnak a T1-gyel). A T1 kategóriában tavaly a Porizek-Ulehla kettős lett a bajnok, Fazekas Károly és Horn Albert végzett a második helyen, idén viszont a Szalay-Bunkoczi páros szerezte meg a Közép-Európa legjobbja címet. Szalayék, akik az utolsó, nagykállói futamon élet-halál harcot vívtak a magyar bajnoki címért, – amelyet végül Fazekasék gyűjtöttek be – , egy olyan nagy nevekkel tarkított sorozatban lettek bajnokok, ahol Zapletal és Holowczyc is versenyez.
 
Az ezüstérmes is magyar csapat lett, hiszen a Korda-Tóth kettős annak ellenére, hogy nem fejezte be a szlovák versenyt, meg tudta tartani előnyét a második pozícióban. A H-csoportban Zanyi András a Baja Slovaki futamon elért eredménye alapján a magyar mellett megnyerte a CEZ bajnokságot is, így a Nissanos versenyző Lizán Balázs és Maurer Péter navigátorokkal igen sikeres szezont tudhat maga mögött.

A CEZ díjkiosztón tehát, amelyre Szarajevoban kerül sor decemberben, a magyarokat ünnepli majd fél Európa, és bár ez nagyképűen hangzik, mégis így lesz. Legyünk büszkék a versenyzőinkre, akik bebizonyították, hogy a nehézségekkel küszködő magyar bajnokság még így is a legjobb versenyzőket tudja felmutatni Közép-Európában!
 

Forrás: www.tereprali.hu