A McLaren emlékezetes pillanatai: Abu Dhabi Nagydíj

image

Egy szóval lehet az Abu Dhabi Yas Marina versenypályát jellemezni: látványos. Az építészete minden tekintetben ott van a topon, így a hotel váltakozó színű teteje, az alatta átbújó pályavonal, vagy a szokatlan bokszutca mind, mind olyan építészeti eszköz, ami egyedivé teszi a Yas Marina versenypályát. A hely a McLaren csapat számára is emlékezetes, hiszen az eddigi két Abu Dhabi Nagydíjon pole pozíciót, leggyorsabb kört, és dobogós eredményeket is szereztek már ott a csapat pilótái, így az egyetlen, ami még hiányzik a wokingi alakulat vitrinjéből az a futamgyőzelemért járó serleg.

Amikor 2009-ben a Vodafone McLaren Mercedes csapata megérkezett a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjra egy nagyon küzdelmes szezonon voltak túl, ahol az év eleji nehézségeket követően a KERS rendszerrel felszerelt MP4/24-es versenyautójukat az egész szezonban nagyon agresszíven fejlesztették, és ennek meg is lett az eredménye. Lewis Hamilton a Magyar Nagydíjon nem csak, hogy megszerezte az első futamgyőzelmet a KERS számára az F1-ben, de a júliusi Német Nagydíjat követően ő szerezte a legtöbb pontot a mezőnyben, így Hamilton mindenképpen szerette volna futamgyőzelemmel zárni az évet.

És kezdetben nem is ment rosszul a McLaren az ismeretlen Abu Dhabi-i pályán, hiszen az első pénteki szabadedzést a McLaren pilótapárosa, Heikki Kovalainen és Lewis Hamilton zárta az első két helyen. A csapat később az időmérőedzésen is folytatta a jó szereplést, ahol bár Heikki autója a sebességváltó hibája miatt kiesett a Q2-ben, de Hamilton végül hatalmas, 7 tizedmásodperces előnnyel megszerezte a pole pozíciót.

Lewis a futam rajtjánál sem volt megállítható, így a startlámpák jelzésére ő szerezte meg a vezetést. Néhány kör elteltével azonban a szenzorok azt jelezték, hogy a jobb hátsó fékbetétje gyorsabban kopik, mint az elvárható színt, a Red Bull párosa, Sebastian Vettel és Mark Webber pedig Hamilton műszaki hibáját kihasználva egyre jobban felzárkózott. A McLaren bokszában tudták, hogy a hibás fékbetéttel nem engedhetik meg, hogy Lewis csatába keveredjen a Red Bullokkal. A döntés nehéz volt, de végül a 19. körben be kellett hívni Hamiltont a bokszba, aki ezt követően már nem folytathatta a futamot.

2010-ben az Abu Dhabi Nagydíj szintén a szezon záró futamaként került megrendezésre, ahol még négy pilótának, így a bajnokság negyedik helyén 24 pontos hátrányban álló Lewis Hamiltonnak is volt még matematikai esélye a világbajnoki címre. Ez nagyon kis esély volt, hiszen Hamilton csak úgy lehetett volna bajnok, ha a bajnokságot akkor vezető Fernando Alonso kiesik, míg ő megnyeri a versenyt, a bajnoki címre még szintén esélyes Red Bull pilóták, Mark Webber és Sebastian Vettel pedig nem végeznek a 6. helynél előrébb. Mondhatnák ennek a valószínűsége minimális, Hamilton azonban 2008-ban megtanulta, hogy a világbajnoki küzdelem valóban az utolsó kör végéig tart.

Hamilton ezért maximálisan motivált volt, és számíthatott a bajnoki címre már ekkor esélytelen csapattársa, Jenson Button támogatására is. 2010-ben azonban a Red Bullnak volt a legerősebb technikai csomagja, ami talán az időmérőedzéseken még látványosabb is volt, így Lewis 3 tizedmásodperccel lemaradt a pole pozícióról, de nem volt csalódott. „Mi semmit sem vesztettünk, és semmit sem nyertünk még meg” – nyilatkozta az időmérő edzést követően Hamilton.