A McLaren máris kijátssza az új motorszabályt

F1

2015. augusztus 20. csütörtök, 16:40

Nem biztos, hogy a riválisok jó szemmel nézik majd azt a húzást, amit a McLaren a spái hétvégére tervez. Kétszer cserélnek motort, kijátszva azt a könnyített szabályt, amit miattuk hoztak meg.

A 2015-ös szezon még olyan új előírások szerint indult, miszerint a motorcseréért járó hátrasorolás felhasználatlan rajtpozícióit az adott futamon kell letölteni különféle időbüntetések formájában.

Ez a McLarent különösen hátrányosan érintette, hiszen nem elég, hogy a gyenge és megbízhatatlan Honda motor miatt gyakran a mezőny végéről indultak, a futamaikat tovább nehezítették az erőforrás elemeinek cseréi miatt kiszabott időhozzáadások és bokszbüntetések. Mindez a Red Bull Ringen tetőzött, ahol tragikomédiába illő 25-25 rajthelyes büntetést kellett volna különféle módokon ledolgozniuk a versenyzőknek (ha nem esnek ki még a futam elején).

Dppi_00115011_500_1

Főként az ilyen helyzetek megakadályozása, na meg a McLaren vezetőitől és versenyzőitől érkező panaszok miatt döntött úgy a Stratégiai Csoport, hogy szezon közben változtat ezen a szabályon, így immár motorcseréért senki nem kaphat súlyosabb büntetést annál, mint hogy az adott futamot az utolsó starthelyről kell megkezdenie.

Első hallásra azonban úgy tűnik, a McLaren most visszaélni készül ezzel a könnyítéssel, hiszen az Auto Motor und Sport értesülései szerint a csapat pénteken és szombaton is berak egy-egy új motort Fernando Alonso és Jenson Button autójába, hogy a továbbiakban mindkettőt szabadon használhassák, de csak Spában kelljen 5 vagy 10 hellyel hátrébbról indulniuk a versenyzőknek.

„Növeljük a rendelkezésünkre álló motorok számát a következő versenyekre, és csak egyszer kapunk büntetést” – idézi a német lap a McLaren versenyigazgatóját, Eric Boullier-t. „Az új motor behelyezése miatt itt ígyis-úgyis a mezőny végéről kellene rajtolnunk, és akkor már miért ne cseréljünk motort kétszer? Hátrébb úgyse kerülhetünk. És így legalább olyan helyen tudjuk le a büntetést, ahol ez nem jelent akkora hátrányt, mint Magyarországon vagy Szingapúrban.”

Forrás: www.formula.hu – RSS