F1
2016. május 27. péntek, 18:51
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI
Kapóra jött a pénteki szünet az F1-es címvédő csapatnak. A napot arra fordították, hogy az ultralágy gumi működését elemezzék, ami kritikus lehet a Red Bull elleni harcban.
A csütörtöki szabadedzéseket követően a fő kérdést az jelentette, valóban gyorsabb-e a Red Bull a Mercedesnél: a második tréningen azonos abroncsokon Daniel Ricciardo 0,6 másodpercet vert Lewis Hamiltonra. Nico Rosberg tegnapi nyilatkozatában meg is kérdőjelezte, le tudnak-e dolgozni ekkora hátrányt az időmérőre. A csapat mindenesetre dolgozik rajta: Paddy Lowe műszaki igazgató szerint az ultralágy keverékből – mely hosszú ideig volt az autókon a csütörtöki nap folyamán – még többet ki tudnak hozni, a pénteki pihenő kifejezetten jól jön a csapatnak.
„A barcelonai teszten nem használtuk az ultralágy abroncsokat, csütörtökig egyáltalán nem próbáltuk ki őket” – hívta fel a figyelmet Paddy Lowe arra, hogy a Mercedes a téli tesztidőszakból egyáltalán nem rendelkezik adatokkal a lila jelzésű, idén bevezetett abroncsok viselkedéséről. „De ez nem egy szörnyű hiányosság, mivel az ultralágy Barcelonában, februárban nem lett volna reprezentatív Monacóra nézve.”
„A pálya nagy része új aszfaltot kapott tavaly óta, körülbelül a fele. Pontosan nem lehet megjósolni, milyen hatást gyakorol ez a gumikra, létezik egy határ, aminél több nem derül ki az előzetes szimulációkból. Ki kell hajtanod, és a pályán megtapasztalnod. Megtanultuk, hogy működik, de arra továbbra is próbálunk rájönni, hogy egy- vagy kétkörös gumi lesz. Valahol a kettő között lehet, a pálya javulhat a hétvége folyamán, és elérheti a pontot, amikor már csak egy körre jó” – magyarázta, milyen kérdésekre kell választ kapnia a Mercedesnek.
„Az egyik házi feladat arról fog szólni, hogy a legjobbat hozzuk ki a gumikból. Mélyebbre kell ásni annál, amire valós időben képes vagy, és meg kell érteni, mit tehetünk szombaton, hogy a gumi tökéletes állapotban legyen a Q3 utolsó körében.”