Nemcsak a versenyzők, a csapat is több hibát elkövetett a hétvégén a Hungaroringen. Két versenyzőjüknek egyfelől már megint gyengén sikerült a rajtjuk, ami miatt azonnal hátrányos helyzetbe kerültek. S ez amolyan láncreakciót indított be, hiszen a pozícióját visszaszerezni igyekvő Lewis Hamilton már az első körben kicsúszott, s visszaesett a 10. helyre. Később a csapatnak Nico Rosberggel még így is lett volna esélye nyerni, azonban a biztonsági autós fázis idején boxba hajtó német végül a keményebb gumit kapta meg csapatától, amin a hajrában lassabb volt a lágy gumival őt támadó Daniel Ricciardónál, akivel aztán össze is ütközött.
Gary Anderson, aki aktív pályafutása során többek közt a Jordan-istálló főtervezője volt, úgy véli, mind a versenyzők, mind a csapat túl sokat hibázott vasárnap délután. „A rajtot követően úgy nézett ki, mintha a futamot csak két versenyző akarta volna megnyerni, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen. Mindenki más mintha ellökte volna magától a lehetőséget, miközben Nico Rosbergnek egyszerűen meg sem volt hozzá a tempója” – írta az Autosport oldalán.
Majd kiemelte, továbbra sem érti, a Mercedes miért ragaszkodik görcsösen ahhoz, hogy minden körülmények között azonos stratégiát biztosítson két versenyzője számára. „Ez egy kétautós csapat, és nem értem ezt, mert sokszor két különböző stratégiával sokkal többre mész, mint az azonosakkal. Csakhogy a versenyzők túl önzőek ehhez, s valójában ezzel ők irányítják a csapatot. Ez veszélyes helyzet, a főnököknek pedig biztosítaniuk kell, hogy versenyzőik tudják a helyüket. Ha pedig elkötelezettek az iránt, hogy mindkét autójukat azonos taktikán versenyeztessék, miért cserélt Rosberg a lassabb keverékre az első kiállásánál, miközben Hamilton a gyorsabb lágyat kapta?”
A szakember kiemelte, ha Rosberg is a sárga jelölésű gumikat kapta volna, a győzelemért küzdhetett volna meg Vettellel. Noha Toto Wolff, a csapat sportigazgatója elmagyarázta, az ő szemszögükből egyszerűen rosszkor jött ki a biztonsági autó, s nem volt elég idejük átváltani a lágy keverékre, Anderson úgy véli, mindez csak annak bizonyítéka, hogy a németek továbbra is túl könnyen kizökkenthetők a váratlan helyzetekben. „A Mercedes egy nyerő csapat, de nem az a fajta istálló, amely tudja, miként kell nyerni, amikor a dolgok rosszra fordulnak. Mindkét versenyzőjük túl önző, csak magára gondol, de meg kell értetni velük, hogy a csapat az első. Ha én lettem volna Rosberg helyében, kérdéseket tettem volna fel, mert amit vasárnap láttam, abból elég egyértelmű volt, hogy a csapat már tudja, kit akar bajnoknak látni.”
Anderson végül kiemelte, a Mercedesnek is alaposan át kell gondolnia a történteket, különben újabb meglepetések érhetik őket. „Akárhogy is, a szezon második fele érdekesnek ígérkezik. A Mercedes előnyben van, de a Ferrari nincs messze tőlük. Emiatt a bajnoki éllovas csapatnak most helyre kell tennie a működési folyamatait. Ha ugyanis az üldözőjük közelebb kerül hozzájuk, komoly nyomás alá kerülnek és hibázni fognak. És még ha a Ferrari normál körülmények között fél másodperccel lassabb is, a Mercedesnek a szünetben alaposan el kell gondolkodnia pár dolgon” – figyelmeztette a németeket a volt főtervező.