A címvédő alakulat egyszerre játszotta ki a rendelkezésére álló hét motorfejlesztési zsetont, ami már önmagában komoly fejlesztésre enged következtetni, és egyelőre a versenyzők időeredményeiből is úgy tűnik, a stuttgartiak tovább növelték – egyébként sem kicsi – előnyüket. Az új erőforrás nyújtotta előnyöket azonban egyelőre csak a gyári alakulat pilótái élvezhetik, hiszen a partnerek (a Williams, a Lotus és a Force India) Monzában is a régebbi specifikációt használják.
Andy Cowell, a Mercedes motorrészlegének első embere az Olasz Nagydíj helyszínén elárulta, miért nem jutottak új erőforrásokhoz a gyár partnerei. „Örülnénk, ha el tudnánk látni partnereinket, de őszintén be kell vallanom, hogy ezzel csak a következető hetekben foglalkozhatunk” – idézi szavait a Motorsport. „Mindent megtettünk, hogy [az erőforrások] elkészüljenek erre a hétvégére, a második motor mégis csak csütörtök délután érkezett meg. Rendkívül szűk volt a határidő, de nagyszerűen együtt tudtunk működni a partnereinkkel” – magyarázza az elismert szakember.
Ő egyébként úgy érzi, a partnereknek nem származik komoly hátrányuk abból, hogy a régebbi erőforrásokat használják, hiszen azok már bizonyították, mennyire strapabíróak, éppen ezért az érdekelt alakulatok a lehető legtöbbet hozhatják ki belőlük a hétvége során. „Ügyfeleinknek így is egy nagyszerű erőforrás áll a rendelkezésükre, amiből kihozhatják a maximumot, és amibe néhány játékszert is beépítettünk. Természetesen megvizsgáljuk, mit tehetünk, hiszen azt akarjuk, hogy minden Mercedes-motoros autó jól szerepeljen, és amit tehetünk ezért valamit, tenni is fogunk!”
A hét módosító pont felhasználásával a Mercedes a Motorsport információi szerint a belső égésű motoron és az energia-visszanyerő rendszereken is javított. Az Auto Motor und Sport pedig kiemeli, a csapat rövid idő alatt ért el komoly javulást, az első szabadedzésen ugyanis annak dacára, hogy általában a partnercsapatok gyorsabbak szoktak lenni, Nico Rosberg végsebessége 5 km/órával jobb volt, mint a régebbi erőforrást használó Nico Hülkenbergé. A fejlődést látva a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko megjegyezte: „Ma még csak péntek van, és mind tudjuk, hogy a Mercedes csak szombaton szokta csúcsra járatni a motorját!”
A német lap úgy tudja, a fejlesztéseket az égéstéren, a szelepeknél és a forgattyús tengelynél végezhették el – ezek azok a területek, amelyeken a 2016-os évad előtt már nem szabad változtatni, idén viszont még igen, és amelyek megváltoztatásához egyébként nagyjából pont hét módosítóra van szükség. Pénteken egyébként Cowelltől is megkérdezték, egészen pontosan mely területek fejlesztésére használták fel zsetonjaikat, ő azonban meglehetősen titokzatosan válaszolt. „Hét módosító pontról van szó. Hármat az égéstérrel kapcsolatos módosításokra használtunk, a többit pedig inkább nem árulom el, mire!”