A Red Bull dühöng a kukázott szabályok miatt

F1

2016. január 12. kedd, 19:20

Immár egy bennfentes forrás is megerősítette a hétfőn felreppent híreket, miszerint a 2017-es szabályváltozások végül mégsem lesznek olyan drámaiak, mint azt tervezték. 5 helyett csak 3 másodperces lehet a gyorsulás.

Mint arról mi is beszámoltunk, a csapatok eldöntötték, hogy a még mindig nem véglegesített 2017-es technikai módosításokat koránt sem szabják annyira drasztikusra, mint eredetileg szerették volna, így az autók karosszériájának paraméterei változatlanok maradnak. Ezt a Motorsport.com kérdésére egy a részletekkel tisztában lévő F1-es csapattag is megerősítette.

Dppi_00115019_265

„A legutóbbi technikai gyűlésen a Pirelli ismertette a kutatásának eredményeit, ezt követően pedig többségi szavazással úgy döntöttünk, hogy 2017-ben is a 2016-os szabályok lesznek majd érvényben a karosszériára és a diffúzorra. A Pirellinek komoly aggályai voltak a terhelési szintek várható növekedését illetően, ami arra ösztönzött minket, hogy visszavegyünk a leszorítóerő tervezett növeléséből 2017-re. A Red Bull nagyon dühös volt a változtatások miatt” – hangzott az érvelés.

A Red Bull elégedetlensége érthető, hiszen az új szabálytervezetet részben az ő javaslataik alapján dolgozták ki, és mivel az növelte volna az aerodinamika szerepét, a csapat jobb esélyekkel vehette volna fel a versenyt a motorok révén előnyben lévő Mercedesszel.

A karosszéria és a diffúzor tehát nem változik, ám ez még nem azt jelenti, hogy semmi sem lesz a nagy dérrel-dúrral beharangozott átalakulásból, csupán azt, hogy kisebb mértékű lesz.

A szélesebb első- és hátsó vezetőszárnyak érkezését, nagyobb fejlesztési szabadság mellett továbbra is támogatják a csapatok, emellett pedig az esztétikai okokból előirányzott változtatások is megmaradnak. Mindemellett a Pirelli szélesebb gumijai sem kerültek le a napirendről, és mindezeket egybevéve a becslések szerint így is átlagosan 3 másodperces javulás lesz várható a köridőkben a korábban belebegtetett 5-6 másodperc helyett.

És Pat Syomnds, a Williams technikai igazgatója szerint egyáltalán nem biztos, hogy ezzel a nézők rosszabbul fognak járni, hiszen szerinte ha túl nagy mértékben növelték volna az autók leszorítóerejét, az csak tovább nehezítette volna az előzések sikeres kivitelezését a verseny közben.

Forrás: www.formula.hu – RSS