Az idei szezon sem úgy alakult, ahogyan azt a Red Bull eltervezte: a csapat ismét hátrébb csúszott az eredménylistán, a pilóták dolgát pedig műszaki hibák nehezítették. Visszaesésükért a Renault-t okolták, mondván erőforrásaik mind megbízhatóság, mind teljesítmény tekintetében elmaradnak a riválisok erőforrásaitól. A felek kapcsolata a kisebb előrelépések ellenére sem javult, sőt nemrég több megbízható forrás is tényként közölte, az együttműködés hamarosan véget ér.
Bár hivatalos bejelentés még nem érkezett, úgy tűnik, a szakításra valóban sor kerül, a Renault első embere ugyanis elhintette, zajlanak a tárgyalások a 2016-os évad végéig érvényes szerződés felbontásáról, hiszen maga a cég sem szeretne „csak motorszállító” maradni. „Elemezzük, mit kell tennünk” – mondta Ghosn az Autocar munkatársának a frankfurti autószalonon. „Amit biztosan kijelenthetünk az az, hogy ne számítsatok ránk motorszállítóként! Egyértelmű, hogy amikor motorszállító vagy, nem említenek meg, ha nyersz, de kritizálnak, ha gondjaid vannak” – teszi hozzá.
Utolsó mondatával a Red Bull-lal elért sikerekre (2010 és 2013 között négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet szereztek) és a 2014-es évad kezdete óta tartó nézeteltérésekre célzott, melyek okán az osztrák csapat már több motorszállítóval is felvette a kapcsolatot. Tárgyalt például a Mercedes vezetőivel, ők azonban úgy döntöttek, nem adnak erőforrásokat egyik legnagyobb ellenfelüknek, egyre valószínűbbnek tűnik tehát, hogy a bikások 2016-tól ismét Ferrari-motorokkal szállnak harcba a legjobb helyezésekért.
A Renault eközben a Lotusszal folytat tárgyalásokat, sőt a hírek szerint közel került korábbi gyári alakulata visszavásárlásához, igaz, megegyezés továbbra sem született, noha az arany-feketék tárt karokkal várják a franciák érezését. Az egyezség csúszásának egyik oka a Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezető Bernie Ecclestone-nal zajló egyezkedés lehet, Ghosn ugyanis garanciát szeretne kapni, hogy cége a királykategóriás hagyományok okán komoly összegeket kap a sport kereskedelmi bevételeinek elosztásakor. A brit üzletember állítólag szóban már ígéretet tett a Renault első emberének, ő azonban írásos garanciát vár tárgyalópartnerétől.
A Renault jövője tehát továbbra is bizonytalan, Ghosn viszont most megerősítette azokat a híreszteléseket, melyek szerint már csak két út maradt a cég előtt. „A jövőnk a részletes elemzésektől és tárgyalásoktól függ. Vagy kilépünk [a Forma-1-ből], vagy ismét gyári alakulatot fogunk futtatni. Még nem született egyértelmű döntés” – zárja gondolatait az elismert üzletember, akinél az elmúlt hetekben, hónapokban állítólag a Forma-1-es motorrészleg vezetői mellett a cég nagyköveteként dolgozó négyszeres királykategóriás világbajnok, Alain Prost is a maradás mellett lobbizott.