Miközben egyes források már kész ténynek tekintették, hogy a Renault a következő évben a Lotus felvásárlásával újra gyári csapatot indít a Forma–1-ben, s többen még azt sem tartották kizártnak, hogy már Monza táján megejtik erről szóló bejelentésüket, sportigazgatójuk, Cyril Abiteboul most elárulta, továbbra is távol állnak ettől. A francia szakember a monzai paddockban hangsúlyozta, még a döntésük sem született meg, a kérdés pedig jóval összetettebb annál, mint amilyennek kívülről tűnhet.
„Sajnos azt kell mondjam, hogy a híradások már jóval előrébb járnak, mint a valóság. Folyamatos harcot vívok a hírekkel, de a valóság jóval összetettebb” – nyilatkozta Abiteboul a Motorsportnak. „Elmondtuk, hogy vizsgáljuk a lehetőségeket. Elmondtuk, hogy talán hosszú távon elkötelezzük magunkat az F1 iránt. És az is igaz, hogy úgy véljük, tényleg ideje véget vetni annak, hogy csak puszta motorbeszállítók legyünk. Minden más, ami mostanában szóba került viszont jelenleg csak találgatás.”
Abiteboul megerősítette, valóban a Lotus a legnagyobb esélyes arra, hogy felvásárolják őket, azonban hozzátette, nem ők az egyetlen csapat, akivel tárgyaltak. Olyannyira nem, hogy két hete Vijay Mallya elárulta, a Force Indiával is egyeztettek Belgiumban. A sportigazgató elmondta, a Renault előbb szeretne megbizonyosodni arról, hogy biztosított az anyagi háttér a gyári csapattá váláshoz. Ehhez pedig több pillér meglétére lesz szükség: szponzorokra, megfelelő bevételre az F1-es bónuszpénzekből, valamint befektetőkre. „Folytatunk puhatolózó tárgyalásokat, és számos feltételnek kell teljesülnie. Mivel hosszú távú elköteleződésről beszélünk, biztosra akarunk menni, hogy jó döntést hozunk. Ehhez pedig több tényezőnek is meg kell lennie – most ezeken dolgozunk. Úgy érzem, jó irányba haladunk, de sajnos továbbra is vannak dolgok, amiket még nem sikerült elérni.”
A Renault a hírek szerint a Mercedeséhez hasonló, 300 millió euró körüli költségvetésből szeretné működtetni majdani csapatát – jelentős részben külsős pénzekből. Költségvetésükhöz úgy 50 millió eurót a Renault-világszéria 3.0-s bajnokságból történő kivonulásukkal biztosítanának, a Totallal és az Infinitivel kötendő megállapodással további 90 millió eurót szerezhetnének, miközben a Lotus konstruktőri 5-6. helyezéséért 60 millió, a Bernie Ecclestone-tól remélt bónuszpénzzel pedig 12 millióra tehetnek szert. Ezen összegeket ugyanakkor számos megállapodás, szerződésbontások és egyeztetések révén biztosíthatják csupán.
„A vezetőség elég gyors döntést tud hozni – ha már megvannak a feltételek. De nem szabad bedőlnünk a lehetőségeknek, mindennek sziklaszilárdnak kell lennie, mert ha az F1-ben nincs megfelelő terved, akkor elvesztél. Élcsapat akarunk lenni, és pénzügyi szempontból most kell mindent megtennünk azért, hogy a rajtrács elején legyünk, mert ha ezt nem érjük el, akkor esélyünk sem lesz megvalósítani a célunkat. Tudjuk, hogy képesek lehetünk erre, de számos összetevője van a sikernek és a rövid időn belül elérhető sikernek. A magunk részéről elmondhatjuk, mi már mindent megtettünk, most már csak a többi fél segítségére lesz szükségünk, hogy ugyanúgy higgyenek a projektben, mint maga a Renault. Mi hiszünk az F1 értékében, de az F1-nek is hinnie kell a Renault-ban” – magyarázta Abiteboul, utalva arra, hogy Ecclestone mellett a Red Bulltól, valamint a velük 2017-ig szerződésben álló két szponzorjelöltjüktől, a Totaltól és az Infinititől is függ a sorsuk.