GP2/3
2016. június 19. vasárnap, 13:18
A GP2 bakui sprintfutamát ismét egy halom olyan történés tarkította, amilyeneket ritkán látunk autóversenyen. Nobuharu Matsushita az élen állva is mindent elrontott, Antonio Giovinazzi pedig a legnagyobbak közé lépett.
A rajtnál máris nagy kavarodás történt, a fordított sorrend pole-jából induló Sean Gelael több helyet visszaesett, az élre pedig a Honda protezsáltja, Nobuharu Matsushita ugrott fel. Noha nagy volt a helyezkedés az első kanyarokban, baleset ezúttal nem történt, és egészen a nyolcadik körig egyetlen kiesőt sem hozott a szűk utcai pálya. Ekkor viszont Jimmy Eriksson és Jordan King összeakadt az 1-es kanyarban, ez pedig már szükségessé tette a biztonsági autó behívását.
A safery car kiállásakor furcsa jelenetnek lehettünk szemtanúi. Bernd Mayländer kihúzódott a bokszbejárat felé, Matsushita azonban rosszul mérte fel a Mercedes sebességét és túl hamar kezdett visszagyorsítani versenytempóra, így utolérte és még a pályán meg is előzte a biztonsági autót. Hezitálni kezdett, és az egyenes végére Oliver Rowland és Daniel de Jong is legyorsulta, de aztán mindketten hibáztak az 1-es kanyarban, így a japán megőrizte a vezetést.
Hamarosan Philo Paz Armand balesete miatt érkezett a következő safety car-periódus, itt azonban Matsushita az előző tapasztalatokból okulva óvatosabban indult, ám ezúttal túlságosan is feltartotta a mezőnyt, akik úgy tömörültek össze mögötte, mintha egy oválpályás IndyCar-futam újraindítását látnánk.
Nem is vészelte át minden autó épségben a tolakodást: Sean Gelael és Gustav Malja ütközött, így a biztonsági autó már jöhetett is vissza. A harmadik újraindítás aztán harmadszor is drámával járt, ennek pedig ismét Matsushita lett az egyik főszereplője, ezúttal viszont már ő járt pórul. A mögötte érkező Raffaele Marciello előzéssel próbálkozott az 1-es kanyarban, de elmérte a féktávot és autója egyenesen csúszott tovább – a japán azonban nem vette észre a lassítás nélkül érkező autót, így megpróbált befordulni a kanyarba, ami a két autó ütközésével és Matsushita kiesésével járt.
Már korábban kieső riválisai a bokszban tapssal fogadták az ART botrányhősének búcsúját.
A győzelemért így új csata kezdődött, az élre ugyanis a nagy kavarodás során a mezőny végéről felzárkózó Pierre Gasly állt, aki kezdett elhúzni a riválisaitól, és most már tényleg jó esélye nyílt arra, hogy három ínséges év után végre futamot nyerjen bármilyen utánpótlás-sorozatban.
Csapattársa, Antonio Giovinazzi azonban utolérte őt és az utolsó körökben nagy nyomás alá helyezte a franciát, aki végül a záró kör első kanyarjában hibázott, szélesen fordult, így Giovinazzi a hajrában át tudta venni a vezetést és megnyerte a végig drámai körülmények között zajló futamot. A másodikként befutó Gasly győzelem nélküli átka tovább folytatódik, míg Giovinazzi dupla elsőségnek örülhetett, hiszen a szombati verseny után ismét ő állt a dobogó tetején. Korábban csak a GP2 legsikeresebb pilótáinak sikerült ilyen tettet végrehajtva kétszer is nyerni egy hétvégén: Piquet-nek, Hamiltonnak, Rosbergnek, Pantanónak, Hülkenbergnek és Valsecchinek.
A versenyirányítás egyébként a futam során közölte, hogy az összes safety car mögötti rajtot vizsgálni fogja a leintés után, ami egyrészt azt jelenti, hogy szörnyen sok dolgok lesz, másrészt pedig azt, hogy még bármi változhat a végeredményben.
A sprintverseny végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő |
1 | Antonio Giovinazzi | Prema Racing | 44:49.606 |
2 | Pierre Gasly | Prema Racing | 1.763 |
3 | Sergey Sirotkin | ART Grand Prix | 4.179 |
4 | Jordan King | Racing Engineering | 5.672 |
5 | Artem Markelov | RUSSIAN TIME | 14.809 |
6 | Sergio Canamasas | Carlin | 16.151 |
7 | Nabil Jeffri | Arden International | 17.693 |
8 | Arthur Pic | Rapax | 18.240 |
9 | Alex Lynn | DAMS | 19.856 |
10 | Marvin Kirchhofer | Carlin | 22.745 |
11 | Raffaele Marciello | RUSSIAN TIME | 23.645 |
12 | Luca Ghiotto | Trident | 26.490 |
13 | Nicholas Latifi | DAMS | 28.862 |
14 | Daniel de Jong | MP Motorsport | 52.851 |
15 | Oliver Rowland | MP Motorsport | +1 kör |
– | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | Kiesett |
– | Mitch Evans | Pertamina Campos Racing | Kiesett |
– | Sean Gelael | Pertamina Campos Racing | Kiesett |
– | Gustav Malja | Rapax | Kiesett |
– | Philo Paz Armand | Trident | Kiesett |
– | Norman Nato | Racing Engineering | Kiesett |
– | Jimmy Eriksson | Arden International | Kiesett |