A Shell V-Power versenyüzemanyag a Shell V-Power közúti üzemanyag ellen

image

A Shell hosszú távú technikai együttműködése a Scuderia Ferrarival a Forma 1-ben lehetővé teszi az energetikai vállalat számára, hogy egy extrém, de jól ellenőrizhető környezetben tesztelje üzemanyagait és kenőanyagait a közutakra.

A Shell évente több mint 21 000 órát dolgozik az együttműködés keretében, melynek során a Ferrari tíz konstruktőri, valamint tizenkét egyéni világbajnoki címet nyert.

Világszerte számos Shell-ügyfél valószínűleg még nem sejti, hogy a Shell V-Power üzemanyag összetétele szinte megegyezik a Scuderia Ferrari által használt Forma 1-es versenyüzemanyaggal. Fernando Alonsót, a Scuderia Ferrari pilótáját ezért meghívták a Ferrari Fiorano tesztpályára Maranellóban, hogy Forma 1-es autójával tesztelje a közúti Shell V-Power üzemanyagot.

Cara Tredget, a Shell Ferrariért felelős technológiai menedzsere elmondta: „Sokszor kérdezik tőlem, hogy mennyire hasonlít a Ferrari által használt Shell V-Power versenyüzemanyag az ólommentes Shell V-Powerhez, amelyet nap, mint nap használnak az autósok. Ma megválaszoljuk ezt a kérdést: a 2009-es F1 Ferrari autóba Shell V-Power közúti üzemanyagot fogunk tankolni egy Shell töltőállomáson, hogy megmutassuk, mennyire hasonlít a Scuderia Ferrari által is használt versenyüzemanyaghoz.”

A Shell és a Ferrari technikai együttműködése több mint 60 évnyi innovációs munka és szenvedély eredménye a motorsport világában. A közös munka kulcsfontosságú abban is, hogy az ügyfelek számára a lehető legjobb üzemanyagot tegyék elérhetővé.

A FIA szabályai alapján a Forma 1 versenyüzemanyagok összetétele nagyban hasonlít a töltőállomásokon is kapható közúti üzemanyagra, így a Shell V-Power versenyüzemanyag és a Shell V-Power közúti üzemanyag összetétele is szinte megegyezik.

Miután Fernando négy intenzív kört futott a Fiorano pályán a Shell V-Power versenyüzemanyaggal, a leggyorsabb köreredménye 1:03,950 lett, majd kipróbálta a Shell V-Power közúti üzemanyagot is 2009-es F1 Ferrari versenyautójával. Kissé meglepődött az eredményen, ugyanis „a standard Shell V-Power ugyanolyan gyorsnak tűnt, mint a Forma 1 üzemanyag.”

Ezt a tényt alátámasztja az is, hogy a Shell kiemelkedő technológiájának köszönhetően a pilóta az egyenes pályaszakasz végén nagyobb sebességet tudott elérni a Shell V-Power versenyüzemanyaggal teljesített eredményhez képest. A versenyüzemanyaggal azonban kifejezetten a gyorsításnál mutatkoztak jobb eredmények a közúti üzemanyaghoz képest. Fernando igen elégedett volt az eredményekkel:

„Úgy gondolom, hogy nagyon izgalmas, hogy ha megállok egy töltőállomáson, akkor ugyanolyan üzemanyagot is használhatok, mint amilyenekkel a Ferrarik versenyeznek a Forma 1-ben. Nagyon jó dolognak tartom, hogy ha az emberek Shell V-Power üzemanyagot használnak, meggyőződhetnek arról, hogy egy nagyon különleges termékről van szó.”

Fernando legjobb köre a Shell V-Power közúti üzemanyaggal 1:04,850 volt, a két üzemanyag közötti különbség tehát csupán kilenc-tized másodperc. „Úgy gondolom, hogy a körönkénti egy másodpercnél is kisebb különbség fantasztikus eredmény és igazi bizonyítéka annak, hogy mennyire kiemelkedő a Shell V-Power közúti üzemanyag” – tette hozzá Cara Tredget.

Forrás: Vérten Rita