A tökéletes stratégia ma már elengedhetetlen a győzelemhez

image

A Formula-1-es csapatok vezető versenymérnökei, stratégái egyetértenek abban, hogy az idei szezonban már csak a Pirelli abroncsai miatt is, de a stratégia játssza az egyik legfontosabb szerepet a győzelemben.
 
Bár sokan úgy vélik, hogy a Pirelli abroncsainak köszönhetően végre ismét izgalmas az F1, ahol bárkinek esélye van a győzelemre egy jó egyéni, vagy csapat teljesítmény révén, mások szerint azonban a teljesítmény nagyfokú ingadozása miatt a sport egyre inkább a szerencsejátékra kezd hasonlítani. A csapatok többsége viszont jelenleg még azon a véleményen van, hogy nem kell beavatkozni a helyzetbe, mert hamarosan minden ismét konszolidálódik.
 
„en nem mondanám azt, hogy ez egy lottó, de az biztos, hogy a stratégia egyre fontosabbá válik” – nyilatkozta a Williams csapat vezető versenymérnöke, Mark Gillan. „es bizony a változásokra való reagálás a stratégia kulcsa. A bokszban gyorsan meg kell értenünk a gumikopást, annak a mértékét és termikus összetevőit. es minden a gyors reakcióról szól.”
 
Gillan szerint így ma már nagyon fontos az, hogy a pilóták számára pontosan jelezni tudják az abroncsok élettartamának a végső határát. „A pilóta számára ez alapvető, érzékelők vannak az autókban, amik jeleznek, de a kulcsa az egésznek az, hogy ezt egy körrel korábban jelezzük, mint ahogyan az bekövetkezik.”
 
A Ferrari vezető versenymérnöke, Diego Ioverno szerint az idei szezon legnagyobb kihívása az első kerékcsere idejének a pontos meghatározása, mert ha túl sokáig várnak, akkor időt veszítenek, a túl korai kerékcserével pedig azt kockáztatják, hogy a pilóta forgalomba kerül. „A legnagyobb különbség idén, hogy a mezőny nagyon szoros, ezért nagyon nehéz meghatározni az első kerékcsere időpontját. es most majdnem lehetetlen elkerülni, hogy ne a forgalomba kerüljön (a pilótád). Tavaly a top csapatok előnye nagy volt, így a kerékcseréket követően tiszta levegőbe kerültünk, most ez azonban sokkal nehezebb. Számunkra pedig ez még inkább nehéz, mert (a Ferrari) nem olyan gyors, mint azt mi szeretnénk.”
 
Ioverno szerint azonban ez a helyzet nem lesz mindig ennyire szoros, mert a nagyobb csapatok gyorsabb ütemben képesek fejleszteni az autójukat, mint a többiek. „en azt várom, hogy három, vagy négy futam után a mezőnyben sokkal nagyobbak lesznek a különbségek. A nagy csapatok elhúznak, míg a többiek a helyükön maradnak, mert a top csapatok jobban tudják majd az autóikat fejleszteni. De az is biztos, hogy idén nehezebb megérteni az abroncsokat, így bármi megtörténhet.”
 
A Lotus vezető versenymérnöke, Alan Permane is azt mondja, hogy még ők is a gumik jobb megértésével bajlódnak, hogy a lehető legtöbbet tudják kihozni az abroncsokból, mert még mindig vannak olyan teljesítménybeli különbségek, amiknek egyszerűen semmi értelműk sincs. „Bahreinben nálunk és a Red Bullnál működtek az abroncsok, de az hihetetlen volt, hogy ez egy másodperces különbséget is jelentett, mert mi (a futamon) annyival voltunk gyorsabbak, mint a többiek. Ez azonban nem lehet csak az abroncs, de a véleményem szerint jelenleg senki sem tudja, hogy hol is lehet ez a különbség, és mit is kellene csinálnia.”