Mióta az FIA biztonsági okokból aszfaltozott bukótérré kezdte alakítani a kavicságyakat, állandó viták folynak a pályaszélesítésekről. A téma a Belga Nagydíj után került ismét a figyelem középpontjába, lévén a Forma-1-es pilóták rendre figyelmen kívül hagyták a pálya határát jelző fehér vonalat az Eau Rougeból kivezető gyors balos ívnél. Ez önmagában is komoly fejtörést okozott volna a szövetségnek, később azonban felmerült, hogy a kerékvető (amin a versenyzők pont a pályalevágás miatt hajtottak át) kevésbé egyenletes felületének is köze lehetett a hétvégén látott defektekhez.
A pálya határainak betartásával kapcsolatos kérdések az FIA versenyzői bizottságának legutóbbi ülésén is felmerültek. A szervezet vezetői (például Emerson Fittipaldi, Emanuele Pirro, Karun Chandhok és Tom Kristensen) között voltak ugyan véleménykülönbségek, abban viszont egyetértettek, hogy a szövetségnek lépnie kell. Egyesek a rázókövek módosításával vennék el a pilóták kedvét a pályaszélesítéstől, ám ezt az irányt addig nem jelölhetik ki, amíg nem folytattak megbeszéléseket a pályák üzemeltetőivel, ezért egyik képviselőjüket szeretnék elküldeni a versenypályák képviselőinek megbeszélésére; erre az FIA-tól is engedélyt kértek.
A versenyzői bizottság rövidebb távon a pályalevágásra vonatkozó előírások következetesebbé és szigorúbbá tételét kérni a szövetség vezetőitől. Egyértelműnek tűnik tehát, hogy a jelenlegi rendszert nem tartják ideálisnak, egyes helyszíneken ugyanis a versenybírák szigorúbban büntetik a szélesítést, mint máshol, ahol a pálya határainak be nem tartása álláspontjuk szerint nem jár komolyabb előnyszerzéssel. A bizottság szerint egy univerzális szabályra van szükség, ami az összes aszfaltcsíkra és az összes versenysorozatra érvényes, azokat a pilótákat pedig, akik továbbra is megszegik a pályaszélesítéssel kapcsolatos szabályokat szigorú büntetésben részesíti.
A megbeszélés során egy, a kisebb kategóriákkal kapcsolatos javaslat is felmerült, a bizottság vezetői ugyanis aggódnak a fiatalabb pilótákért, akiket megzavarhatnak a Forma-1-ben érvényben lévő előírások, a vezetésről kialakult képüket ugyanis nagyban befolyásolja az, amit a királykategóriában látnak. Éppen ezért egy egységes versenyzőoktató program létrehozását javasolják a Nemzetközi Automobil Szövetségnek, ami a különböző gokartbajnokságokból érkező fiatal pilótákat segítené, hogy jobban megértsék saját felelősségüket és a biztonsággal kapcsolatos elvárásokat.