A Volvo lehet az új Citroen

WTCC

2015. október 6. kedd, 16:42

Portugáliában még csak boxutcai pletyka volt, de most már az első nem hivatalos fotók is megjelentek arról, hogy a Volvo teszteli a WTCC-s autóját. Jövőre valószínűleg jönnek, és én sokat várok tőlük.

Tulajdonképpen a portugál versenyhétvége óta világos volt, hogy jövőre érkezik egy új gyártó a WTCC-be. Ott és akkor elég magas beosztású emberek indították el a pletykát a boxutcában, arról viszont még nem nyilatkoztak, hogy konkrétan melyik márkáról van szó. Lehetett hallani a Volvo mellett a Kiáról és Skodáról is. Nem volt könnyű megítélni, hogy melyik lehet a befutó, de ha fogadnom kellett volna erre, akkor a Volvóra tippeltem volna. Jobban belegondolva ugyanis kézenfekvő volt a svéd gyártó érdeklődése: a 2011-es teljes éves szereplésük óta minden évben tettek olyan nyilatkozatot, amely szerint szívesen visszatérnének a túraautó-világbajnokságba. Úgy tűnik, ennek eljött az ideje.

Sőt, az internetre felkerülő nem hivatalos képek alapján igencsak előrehaladott állapotban van az autó felkészítése. Egy-két ilyen lesifotó nyilvánvalóan nem elég a mélyebb elemzéshez, de az így is jól látható a felépítésből, hogy ez már egy nagyjából 90–95 százalékos autó. Valahol ott tarthat most a Volvo, ahol a Citroën volt 2013 év végén. Mindez azt jelenti, hogy a svédek már valamikor év elején hozzáláttak az autó tervezéséhez és teszteléséhez. Ha abból indulunk ki, hogy a Citroën kb. ugyanekkora időtávban fejlesztette azt a C-Elysée-t, amely az első pillanattól kezdve más dimenziót képviselt a WTCC-ben, mint a többi márka, akkor jó esély van rá, hogy a Volvóval is nagyon komolyan kell számolni már az első szezonjukban. Pláne, hogy a szakértelem a korábbi tapasztalataikból adódóan náluk sem lehet kérdéses.

A modell kiválasztása is azt mutatja, hogy a Volvo eredményeket akar felmutatni a WTCC-ben. Amikor egy gyártó csatlakozik egy ilyen sorozathoz, akkor a modell kiválasztásánál általában két érdek ütközik: a marketing és a sportszakmai. A Honda például Európában szerette volna népszerűsíteni a Civic-et, ugyanakkor utólag szembetűnő volt a vele párosuló sportszakmai hátrány. Ezekkel a TC1-es autókkal már jelentős sebességet lehet elérni, és minél nagyobb a tempó, annál fontosabbá válik a légellenállás. Olyan forma a legideálisabb ehhez, amelynél a homlokfelület a lehető legkisebb és az autó hátsó részén leváló levegő a lehető leghatékonyabban áramlik a hátsó szárny körül. A csapott hátú Civic ebben egyértelmű hátrányban van a sorozat jelenlegi többi márkájával szemben. A Volvónál el tudtam volna képzelni olyan modellt, amely jobban eladható marketingszempontból, ugyanakkor ők az S60-nal a sportszakmai oldalt részesítették előnyben. Ezért is mondom, hogy számolni kell velük.

Sokat fog elárulni a törekvéseikről az is, hogy hány autóval érkeznek a bajnokságba. Valószínűleg elsőre két vagy három kocsit vetnek majd be. Ha azt vesszük, hogy egy autóban rejlő fejlődési potenciál mindig az első évben a legnagyobb, akkor egy korlátozott büdzsé esetén szerintem logikusabb lenne a kettő, mert annyival már elegendő információt lehet gyűjteni, és a harmadik autó üzemeltetésének költségét a fejlesztésre használhatják. Ugyanakkor ha a Volvónál úgy látják, hogy már az első szezonban futamgyőzelmekért szállhatnak harcba, akkor a három autó indítása a reálisabb. És ezt pont a nemrég bejelentett, a gyártói pontversenyt komolyan befolyásoló csapatidőfutam miatt mondom, amelyen minimum három autó kell a részvételhez.

Csak találgatni tudok, hogy mikorra várható a hivatalos bejelentés a Volvo érkezéséről, de az október szerintem marketingszempontból ideális lehet. Novemberben lesz a következő versenyhétvége, ebben a kisebb uborkaszezonban ők kerülhetnének a figyelem középpontjába, úgyhogy én a következő napokban számítok a hivatalos hírre, pláne úgy, hogy egyre több részlet szivárog ki a nagyközönség elé. Az biztos, hogy az érkezésük jó hatással lesz a WTCC-re, mert a Volvo – nálam legalábbis – mindig inkább a prémiumkategóriát jelentette, így minőséget hozhatnak magukkal, ami a sorozatban érdekelt jelenlegi gyártókra is pozitív hatással lesz.

Forrás: www.formula.hu – RSS