A Williams tudja, miért került a Ferrari mögé

Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Hosszas gyengélkedés után Sir Frank Williams alakulata tavaly visszatért az élmezőnybe, sőt a szezon második felében több alkalommal is a boly második legerősebb csapatának tűnt. A csapat természetesen át akarta menteni lendületét, sőt még közelebb akart kerülni a címvédőhöz, a Ferrari azonban átvette az üldöző szerepét, sőt előnybe is került a britekkel szemben. Olaszországban például a másodikként célba érkező Sebastian Vettel 22 másodpercet vert a Williams pilótáira.

Pedig a futam előtt még a brit alakulat technikai igazgatója sem tartotta kizártnak, hogy versenyzői harcba szállhatnak a vörösökkel. Noha remélte, szorosabb lesz a küzdelem, Pat Symonds nem lepődött meg a Ferrari előretörésén, és azt is tudni véli, mi áll a helycsere hátterében. „Ezt nagyon egyszerű megmagyarázni” – mondta a Globo munkatársának. „A Ferrari költségvetése nagy, sokkal nagyobb, mint a miénk. Komoly pénzeket fordítottak arra, hogy jobb karosszériát, de főként egy jobb erőforrást építsenek, tavaly ugyanis ez jelentette a legnagyobb gondot számukra” – teszi hozzá.

A csapat brazil versenyzője, Felipe Massa egyetért a brit szakemberrel; a korábbi bajnoki ezüstérmes kiemelte, a vörösök a legutóbbi megmérettetésen is egy új erőforrást vetettek be (a fejlesztések során három módosító pontot is felhasználtak), melynek köszönhetően teljesítményük ismét javult. Ezzel a motorral egyébként a Ferrari dolgozói is elégedettek voltak, Massa szerint pedig ez is közrejátszott abban, hogy a versenyen több, mint 20 másodpercet kapott Vetteltől.

„Ez [a Ferrari új erőforrása] már legalább annyira versenyképes, mint a Mercedes-motorunk” – mondja a tapasztalt dél-amerikai pilóta. „Egy olyan pályán pedig, mint az olaszországi, a motor nagyon sokat jelent. Minden verseny egyre nehezebb lesz a csapatom számára, hiszen ők folyamatosan fejlesztik a versenyautójukat” – teszi hozzá Massa, aki 2006 és 2013 között 140 versenyt teljesített a Ferrari Forma-1-es alakulatánál, 2003-ban pedig a vörösök tesztpilótájaként dolgozott, azaz meglehetősen jól ismeri az olasz istállót.

Forrás: www.telesport.hu – RSS