Alonso: A munka a kulcsszó

image Fernando Alonso nagyon boldog, hogy ő vezeti a pilóták világbajnokságát, de egy percre sem felejti el, mennyi munka vár még rá és a csapatára. Azt mondja, egyetlen egy kulcsszava van az idei évének, a munka.

„Boldog vagyok és élvezem a pillanatot, de nagyon-nagyon keményen kell dolgoznunk, mert ha pontokat vesztünk, könnyen a hatodik-hetedik helyen találhatjuk magunkat. Szóval bőven van még tennivalónk. Elégedettek vagyunk az idény kezdetével a pontokat illetően, de az autó versenyképességének szempontjából már nem annyira, hiszen sokat szenvedtünk az első versenyeken, hogy az élmezőnyben tarthassuk” – kezdte Alonso, a tegnapi Madridban tartott sajtótájékoztatón.

„Kanadában szeretnénk megerősíteni a helyzetünket, hogy versenyképesek legyünk egy ’normális’ pályán is, hiszen Monaco nagyon egyedülálló helyszín, Barcelona pedig tele van gyors kanyarokkal. Kanada és Valencia két nagyon fontos teszt lesz számunkra, hogy lássuk, valóban képesek vagyunk-e folyamatosan benne lenni a Q3-ban, ahogy tettük azt Monacóban, az optimális az lenne, ha az első helyekért harcolhatnánk. Készülünk néhány fejlesztéssel Kanadára a pályán és azon kívül is, de ezzel minden csapat így van, így csak az a kérdés, kinél működnek legjobban a fejlesztések. Mindent megpróbálunk, hogy legyőzzük vetélytársainkat. Remélhetőleg Kanadában tovább erősödünk, ahogy Monacóban és Barcelonában tettük. Az idei évben két-három tized elég ahhoz, hogy öt-hat helyet veszíts, mert mindenki közel van a másikhoz. Ezért van az, hogy minden versenyre új alkatrészekkel készülünk, és hogy a versenyek után irány a gyár és a további fejlesztés.”

„Akkor már könnyű taktikáról beszélni, amikor túl vagyunk a versenyen. Például, hogy ha még egy kört megyünk szuperlágy gumin Monacóban, akkor nyerhettünk volna. De ha a futam előtt azt mondja nekünk valaki, hogy a szuperlágy abroncsok így fogják bírni több mint 30 körön keresztül, jobban, mint bármelyik másik típus, nem hisszük el, én biztos ellene fogadok. Hasonlóképpen, ha van egy pár új lágy gumid, akkor 2-3 kört biztosan repülsz a pályán, mert fantasztikus tapadásuk van. es mindannyian nehézségekbe ütköztünk a felmelegítésük során. Sem Webber, sem Rosberg, sem én nem tudtam megfogni Vettelt. Ezért kellett volna taktikát változtatni, de ezt Vettel és Rosberg is megtette volna, ha tudja, hogy így fognak teljesíteni a gumik – de ha mindannyian változtatunk, akkor is hasonlóképpen fejezzük be a futamot.”

„Részben a szabályok, az évenkénti szigorítás miatt ilyen szoros a bajnokság. Ha valaki felfedez valamit, azt a következő évre betiltják. Minden alkalommal korlátozzák a kreativitást és az autó fejlesztését. AZ autók egyre jobban hasonlítanak egymásra, meg a GP2 autóira. Annak ellenére, hogy ilyen szoros a mezőny, a Red Bull, a McLaren és a Ferrari ebben a sorrendben állnak a konstruktőri tabellán és az első hat-hét helyen a pilóták bajnokságában ugyanazok vannak, mint tavaly. A szezon nagyon hosszú lesz, de a végén ugyanazok között fog eldőlni, akik között tavaly is eldőlt.”

Alonso csapattársáról is beszélt, 100%-ban támogatja Massát: „Nem kéne arra gondolni, hogy Felipe nem fog pontokat szerezni a szezon második felében vagy hogy nem fog dobogóért, győzelemért harcolni. Megvan a tehetsége hozzá. Valóban szerencsétlenül kezdődött számára a szezon, lassabban alkalmazkodott a gumikhoz és sokszor volt pechje, ezért az eddigi eredmény nem a normális teljesítmény Felipétől. Mi teljes mértékben támogatjuk őt. A csapat segít neki. Látható, hogy sokszor közel vagyunk egymáshoz az edzésen vagy az időmérőn, aztán a versenyen mindig közbejön neki valami. Azért látszik, Monacóban végre megváltozott valami és remélhetőleg ez a folytatásban is így marad.”

Marc Genét, a Ferrari tesztpilótáját is megkérdezték az újságírók, milyennek látja az idei évet, csapatát és persze a spanyol hőst, Alonsót: „Fernando a negyedik világbajnok csapattársam. Dolgoztam együtt Schumacherrel, Raikkönennel, és Villeneuve-vel is a Le Mans-ban. Mindig is azt mondtam, mindközül ő (Alonso) a legtökéletesebb. A legjobb mindazok közül, akikkel valaha is versenyeztem vagy együtt dolgoztam. Ő tudja kihozni a legtöbbet a nehéz helyzetekből, ezért vezeti ő a világbajnokságot. Igazából csapatvezető is, ezért vagyunk kiváltságosak a Ferrarinál, hogy vele dolgozhatunk. A Ferrari azon néhány márka egyike, aminek mindig is sok rajongója volt, de most köszönhetően Fernandónak és Spanyolországnak, megsokszorozódott.”