Alonso már a legjobb autóról beszél

F1

2016. február 23. kedd, 19:33

Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI

A McLaren 119 kört teljesített a teszt első napján, ami szemlátomást Fernando Alonsót is meggyőzte. Az F1 korábbi bajnoka már arról beszél, az európai versenyekre a McLarené lehet a legjobb karosszéria.

A nap elején még egy korábbi pletyka újjáéledéséről hallhattunk: a sajtó előbányászta azt a korábbi spekulációt, amely arról szólt, hogy ha Fernando Alonso nem elégedett a McLaren 2016-os autójával, akkor a teszteket követően úgy dönthet, még a szezonnyitó előtt távozik a csapattól, vagy legalábbis kihagyja az évet. Mindezt annak ellenére, hogy az első tesztnap hatására – amelyen Jenson Button vezette az MP4-31-et – egyértelmű előrelépésről beszéltek a McLarennél.

A keddi tapasztalatok alapján úgy tűnik, Alonso meggyőződött a maradásról, persze akkor, ha a sajtó találgatása mögött legalább minimális valóságtartalom rejlik. Bár a pilóta csak kilencedikként zárta a napot, 119 kört sikerült teljesítenie problémamentesen.

„Nem gondolom, hogy a Mercedes dominanciája véget ért volna, nagyon erősek, érdekes napot teljesítettek azzal a mennyiséggel, egyértelmű elképzeléseik lehetnek” – kezdett az új szezon első számú esélyesének értékelésével Alonso, aki hamar áttért a McLarenre, nyilatkozatában pedig még a „győzelem” szó is felbukkant. „Erősebbek lehetnek még az elmúlt két évnél is, ebben az esetben pedig a győzelem nem könnyű feladat, de büszke vagyok arra, amit a csapat az elmúlt két hónapban tett.”

„Úgy gondolom, elérhető cél, hogy a legjobb karosszéria legyen a miénk, az európai versenyekre megvalósítható. A motiváció nagyon magasan van. Nincs erre varázsszó, se kristálygömbünk, de szeretnék versenyképes lenni, és valami fontosért harcolni” – beszélt ambiciózus elképzeléséről Alonso.

„Az autó minden területén fejlődtünk” – fogalmazott a rutinos spanyol, aki kiemelt néhány innovatív aerodinamikai megoldást, ugyanakkor arra is emlékeztetett, változatlanul időre van szükségük, míg kiaknázzák az autóban és motorban rejlő lehetőségeket.

Forrás: www.formula.hu – RSS