A McLaren-Honda kétszeres világbajnok versenyzője ismét felemelte a hangját néhány dologgal kapcsolatban, amelyek terén szerinte rossz irányba halad a Forma–1 – egyúttal elismerte, hogy mint univerzális motorsportrajongó, más kategóriákban is szívesen versenyezne.
„Szeretem a motorsportot, minden kategóriát, és igaz, hogy a Forma–1 már nem ugyanolyan, vagy nem ugyanolyan érdekes, mint régebben volt – legalábbis nekem nem az, ha egy GP2-es autónál két, vagy három másodperccel gyorsabb kocsit vezethetek” – nyilatkozta a spanyol. „Így, hogy nincsenek tesztek, hogy le vagyunk szabályozva, hogy olyan a versenynaptár, mint amilyen például a tavalyi volt, igaz, hogy csábítást érzek rá, hogy más kategóriákban versenyezzek.”
Mint ismeretes, két évvel ezelőtt Alonso adta meg a rajtjelet a Le Mans-i 24 órás viadalon, idén pedig nagyon közel került hozzá, hogy – Nico Hülkenberg oldalán – részt is vegyen a sport prototípusok első számú megmérettetésén a gyári Porsche-csapat színeiben.
Ami egyébként az F1 általa említett korlátozásainak részleteit illeti, a 2003-as hungaroringi futamgyőztes leginkább a tervezői szabadság csökkenésével, illetve a tesztkorlátozásokkal elégedetlen. „Régebben élvezetesebb volt a dolog, de nem hiszem, hogy ennek az lenne az oka, hogy most több érzékelővel, vagy több információval rendelkezünk” – magyarázta. „Régebben szabadabban lehetett tesztelni, és fejleszteni is. Ha láttad, hogy a kocsid nem versenyképes a szezon első negyedében, akkor kitalálhattál valamit, és lehet, hogy a végén versenyképes lettél. Most az van, hogy a Mercedes fogja megnyerni az összes versenyt, és a Manor lesz az utolsó az összes versenyen, függetlenül attól, hogy mennyi érzékelő van az autókon, vagy hogy a versenyző és a csapat milyen minőséget képvisel.”
A keserű szavak ellenére Alonso sietett megerősíteni, hogy a jelenlegi autója milyen nagy szerepet játszik az életében. „Jelen pillanatban nagyon motivált vagyok, és itt van ez a fantasztikus projekt, amin a McLaren-Hondával dolgozunk. Az első gokartomat a McLaren-Honda [piros-fehér, a szerk.] színeire festettem, most pedig egy igazi McLaren-Hondát vezethetek, úgyhogy élvezem a folyamatot, hogy a nulláról indulva hogyan válunk majd versenyképessé.”
A versenyképesség volt az, amiben mind Alonso, mind a csapat másik versenyzője, Jenson Button reménykedett a Magyar Nagydíj hétvégéje előtt, ám a páros végül csupán a 15-16. rajthelyet szerezte meg az időmérő edzésen, amelyen mindkettejüket műszaki hibák sújtották – Alonso emlékezetes módon egyedül próbálta visszatolni autóját a garázsba, miután az megadta magát a bokszbejáratnál.
A veterán szerint utóbbi cselekedet is csak azt bizonyítja, hogy minden ellenérzés dacára még mindig a Forma–1-et szereti a legjobban. „Vissza akartam menni, versenyezni akartam, és ez jól mutatja, hogy mennyire szeretem ezt a sportot. Nem számít, hogy utolsó vagy, vagy a tizenötödik, vagy hogy a tiéd a pole pozíció, akkor is vezetni akarsz, és élvezni, hogy a pályán lehetsz.”
Alonso egyelőre borzalmasan eredménytelen szezont fut a wokingi alakulattal: első idei világbajnoki pontját csupán a három héttel ezelőtti Brit Nagydíjon sikerült bezsebelnie, amelyen a 10. helyen ért célba.