Alonso már a futam elején hátrányba került ellenfeleivel, a startnál ugyanis összeütközött Pastor Maldonadóval, majd miután a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) vétkesnek találta, büntetésül át kellett hajtania a bokszutcán. Innentől kezdve a spanyol magányos versenyt futott, közvetlen vetélytársai ugyanis komoly előnyre tettek szert, miközben ő a mezőny végén haladt.
A kétszeres világbajnok a futam alatt még azt is megemlítette, feladja a körözgetést, ha nem küldik pályára a biztonsági autót, hiszen annyira messze volt riválisaitól, a viadal végén azonban visszanyerte harci kedvét, a csapat ugyanis megengedte, hogy feltekerje erőforrását (azaz kihozza belőle a maximumot), sőt az utolsó körökre még szuperlágy abroncsokat is kapott. A verseny végén ráadásul egy komoly cél is lebegett szemei előtt: meg akarta futni a leggyorsabb kört.
Ezt a célt kis híján teljesítette is, hiszen a versenyben futott leggyorsabb köre csak 279 ezredmásodperccel maradt el Lewis Hamiltonétól (a háromszoros világbajnok ezt a verseny 44. körében teljesítette, tehát nyolc körrel korábban, mint Alonso saját legjobbját, autóján pedig új lágykeverékű abroncsok voltak), és 33-mal Sebastian Vettelétől.
Végül tehát a 3. helyre került a leggyorsabb körök listáján, a csapat versenyigazgatója, Éric Boullier pedig úgy véli, ez az eredmény egy „apró ok volt az örömre”. „Az utolsó öt körben változtattunk Fernando beállításain, teljes támadásra álltunk. De nemcsak azért, hogy jól érezze magát a pályán (amire sajnos az előző időszakban nem volt lehetősége), hanem azért is, mert kíváncsiak voltunk arra, hogyan viselkedik az autó ebben az üzemmódban. Az eredmény több mint biztató, hiszen a leggyorsabb körénél csak két pilóta tudott jobbat” – nyilatkozta a francia szakember.