
Mivel a kenguruk és koalák földjén rendezett versenyre mindössze tíz páros nevezett WRC-vel, Ogier még fél gőzzel is simán megnyerheti a versenyt, hogy aztán a következő versenyen, a számára nyilván nagyon fontos Francia Ralin már világbajnokként versenyezhessen Loeb-bel a győzelemért. Először nézzük a matekot.
Az ausztrál versennyel együtt még négy forduló van hátra a világbajnokságból, ez pedig azt jelenti, hogy a power stage pontokkal együtt maximum 112 pontot lehet gyűjteni ((4×25) + (4×3)). Ahhoz, hogy Ogier világbajnokként hagyja el Ausztráliát, 84 pontos előnyre van szüksége a pontversenyben. Jelenleg Neuville a második, hátránya 75 pont Ogier mögött, a harmadik helyezett Latvala lemaradása pedig 86 egység. Matematikailag van még esélye a negyedik helyezett Sordónak (mínusz 88 pont) és az ötödik Hirvonennek is (mínusz 96 pont), de mivel Sordo nem indul Ausztráliában, őt kivehetjük a kalapból. Hogy ne legyen teljesen átláthatatlan a képlet, nem megyünk bele mindenféle számításokba, a lényeg úgyis annyi, hogy:
– ha Ogier nyeri a versenyt és a power stage-et (ez ugye 28 pontot jelent), valamint Neuville bejön ugyan másodiknak, de a power stage-en nem tud legalább második időt autózni (a PS harmadik helyével így 19 pontot gyűjtene), akkor megvan a 2013-as világbajnok – persze pontegyenlőség ebben az esetben még előfordulhat, ha Ogier a hátralévő futamok egyikén sem szerez egyetlen pontot sem, míg Neuville mindhármat maximummal fejezi be, de ebben az esetben a több győzelem döntene a világbajnoki címről. Ebben a statisztikában pedig már biztosan nem érheti utol Ogier-t, hiszen az Ausztrál Rally lenne a francia hatodik győzelme idén, míg a belgának még egy sincs. Ezen az egyen kívül természetesen még számos egyéb forgatókönyv létezik, de valamennyi annyira összetett, hogy inkább megkíméljük tőle az olvasókat és persze magunkat is. Majd számolgatunk menet közben, amikor már látjuk, hogy hogyan is alakul a verseny.
Nem kell különösebben aggódnia Ogier-nek akkor sem, ha Ausztráliából úgy kellene távoznia, hogy még nem ünnepelheti meg élete első világbajnoki címét. A matematika egy dolog, de látva a francia pilóta és a Volkswagen Polo R WRC idei közös teljesítményét – és persze az ellenfelek „bénázását” -, csak idő kérdése, hogy mikor válik hivatalossá a titulus. Amiért valamennyi megrögzött raliszurkoló most Ogier-nek fog szorítani: a Francia Rali. Ha ugyanis oda már világbajnokként érkezne meg Ogier, akkor az isten sem ment meg minket egy nyílt sisakos összecsapástól a világ jelenleg két legjobb raliversenyzője között. Loeb, legalább is jelen ismereteink szerinti utolsó WRC futamára készül. Rajta semmiféle teher nincs, nem kell pontokkal, címekkel foglalkoznia. Elzászban, abszolút hazai pályán, a barátai, rokonai, sőt a saját szülőháza közvetlen közelében arra koncentrálhat, hogy legyőzze Ogiert. Ha Ogier már világbajnokként indul Franciaországban, akkor a pontokkal neki sem kell foglalkoznia, csak Loebre koncentrálhat. Ogier Elzásztól messze, dél-Franciaországban született, az ő hazai versenye a Monte. Ennek ellenére élete legnagyobb eredménye lenne, ha Loeb-öt le tudná győzni északon és ebben sokat segítene neki, ha nem kellene mindenféle helyezésekkel és pontokkal foglalkoznia. Kettejük rivalizálásából pedig egyértelműen mi, nézők profitálnánk a legtöbbet, mivel egy soha vissza nem térő párbajt láthatnánk. Arról nem is beszélve, hogy idén eddig három olyan rali volt, ahol Loeb és Ogier is indult. Ezeken Loeb két első és egy második helyet szerzett, míg Ogier két második hely mellett egy győzelmet tud felmutatni, azaz 2-1 az állás Loeb-nek. Két zseni vérre menő küzdelme pedig olyan esemény, amely senkit nem hagyhat hidegen, aki csak kicsit is szereti ezt a sportot. Hát ezért drukkoljunk most, hogy Ogier világbajnok legyen már Ausztráliában!
A Rally Australia útvonallapja és időterve ITT
A Rally Australia nevezési listája ITT
Hivatalos honlap ITT