Autói lefoglalásától tart a Lotus – de már közel a megállapodás a Renault-val?

Romain Grosjean (Fotó: Moy / XPB Images)

Romain Grosjean (Fotó: Moy / XPB Images)

Célegyenesbe fordultak a tárgyalások? Jó ideje pletykálnak már arról, hogy a Renault vissza szeretné vásárolni volt csapatát, a Lotust, hogy újból gyári istállóval vehessen részt az F1-es bajnokságban – s a legfrissebb hírek szerint a két fél már megállapodott  arról, hogy megköti az üzletet. A francia F1i.com arról számolt be, több forrásuk is megerősítette, Gérard Lopez, a Lotus többségi tulajdonosa, valamint Carlos Ghosn, a Renault elnöke a héten megegyezett az adásvételről.

Lopez a hírek szerint ugyan minimális részesedést megtart majd az istállóban, annak irányítását a francia gyártó veszi át. A Renault már csak arra vár, hogy Bernie Ecclestone történelmi csapatnak nyilvánítsa őket, s ezáltal jogosulttá váljanak az extra pénzekre a sportág kereskedelmi bevételeiből. Korábban már lehetett arról hallani, hogy Ghosnék egyik legfőbb feltétele volt, hogy a rivális Mercedesszel, Ferrarival, Red Bull-lal és McLarennel azonos bánásmódot kapjanak a sportág jogbirtokosaitól.

Ha nyélbe ütik az üzletet, az a Lotus megmenekülését is jelentheti. A pletykák szerint a csapat ugyanis úgy 25 millió eurós adósságot halmozott fel különböző partnerei, beszállítói felé, miközben a többségi tulajdonos Genii Capital cégnél is komoly átszervezésekre lehet számítani.

Hogy az arany-feketéknél nincs minden rendben, csütörtök éjszaka Spában is bebizonyosodott. Az FIA nemrégiben magyarázatot követelt a csapattól arra, miként fordulhatott elő, hogy a kijárási tilalom 23 órás kezdetekor még alkalmazottak (a csapatvezető, a sportigazgató és a csapatkoordinátor) tartózkodtak a garázsukban. Az istálló nem jelezte, hogy szeretné felhasználni az egy évben rendelkezésre álló két dzsókerük egyikét. Utóbb kiderült, senki sem nyúlt az autóikhoz, valójában csak őrizték azokat!

Belgiumban ugyanis a Lotus volt harmadik versenyzője, Charles Pic kártérítési pert indított ellenük, miután szerződésük ellenére nem biztosítottak számára meghatározott számú tesztlehetőséget. A francia versenyző kérvényezte a csapat tulajdonának lefoglalását, hogy ezzel csikarja ki a kártérítést tőlük. Csakhogy a csapat úgy véli, ezen követelése jogszerűtlen.

„Ez egy korábbi harmadik számú versenyzővel kapcsolatos, aki jelenleg pereskedik. Már régóta tart, és a jogászok tisztázni fogják. A részvényeseink és a jogi képviselőink próbálnak gyors megoldást találni. Mi pedig beszélünk Charles Pickel. Szeretnénk elintézni ezt ezen a hétvégén” – nyilatkozta Gastaldi a Motorsport-Totalnak. A helyzetet azonban nehezíti, hogy ha végig is versenyzik a hétvégét, a helyi törvények értelmében aligha hagyhatnák el Belgiumot. A csapat ellen ráadásul más belgiumi jogi eljárások is folynak – bizonyos beszállítók indították ellenük, akik felé szintén adósságot halmoztak fel…

Forrás: www.telesport.hu – RSS