Az Audi mindent fölad az F1-ért?

Audi (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Audi (Fotó: Batchelor / XPB Images)

Az Auto Bild úgy értesült, az Audi alapvetően már eldöntötte, hogy 2018-ban beszáll a Forma–1-be, ennek véglegesítéséhez pedig már csak „pár aláírásra” van szükség. Cikkükben kiemelik, a németek ezen tervének vélhetően már abban is volt némi szerepe, hogy a Mercedes pár hete végül nemet mondott a Red Bullnak, s úgy döntött, nem látja el motorral őket. A két rivális cégnek egyaránt célja lehet, hogy az autósport csúcsának számító F1-ben mérjék össze tudatásukat, s a DTM-ből ismert vetélkedésüket egy magasabb szintre emeljék. Ezzel kapcsolatban idén tavasszal már Dieter Zetsche, a Daimler elnöke is nyilatkozott, s kiemelte, ő kimondottan üdvözölné, ha az F1-ben is viszontláthatná a rivális márkákat.

Az Audival kapcsolatban már korábban felröppent a hír, hogy a volt Ferrari-főnök, Stefano Domenicali segítségével tanulmányt készítettek az esetleges F1-es szereplésről, és az Auto Bild szerint arra a következtetésre jutottak, hogy marketingszempontból egyértelműen megérné csatlakozniuk a száguldó cirkuszhoz. Más kérdés, hogy a Honda példája eddig azt igazolta, egy ilyen vállalkozás visszafelé is elsülhet. Éppen ezért semmit sem bíznának a véletlenre, s komoly költségvetéssel vágnának bele az új projektbe.

„Az új szabályokkal 2018-tól adottak lesznek a feltételek ahhoz, hogy az F1-ből újra az autósport királykategóriája váljon. Az ebben a szériában elért sikerek pedig közvetlenül kifizetődnek a piacon” – idézte a német lap ingolstadti forrását. Majd kiemelte, az anyagiak fedezéséhez az Audi olyan közel-keleti támogatókat szerezhet, akik nem kimondottan saját terméküket akarják népszerűsíteni szponzorációjukkal, hanem a sikerekből származó haszon reményében fizetnének számukra.

Stefano Domenicali (Fotó: Photo4 / XPB Images)

Stefano Domenicali (Fotó: Photo4 / XPB Images)

A cikk végül megemlíti, amennyiben az Audi valóban beszáll az F1-be, várhatóan az egyéb kategóriákban működtetett projektjeit leállítja. Távozna például a DTM-ből, s hátat fordítana a megbízhatósági világbajnokságnak is, ahol az elmúlt évtized sikerei után ma saját testvérmárkájával, a szintén a Volkswagenhez tartozó Porschéval vetélkedik, ami nem tűnik túl ésszerűnek a konszern szempontjából.

A Volkswagen/Audi érkezéséről Szingapúrban Eddie Jordan is beszámolt. A korábban Michael Schumacher visszatérését is elsők között megjósoló volt csapattulajdonos szintén úgy tudja, hogy a németek 2018-tól csatlakoznak az F1-hez, mégpedig a Red Bull-csapat felvásárolásával. Az istálló csapatfőnöke, Christian Horner a vasárnapi szingapúri verseny után ismét csak spekulációnak nevezte ezen híreket – szavai ugyanakkor nincsenek ellentmondásban a fent vázolt állítólagos tervekkel.

„Olykor ő is tévedhet” – nyilatkozta Horner Jordanről. „Szerintem nagyszerű hír, hogy a Volkswagen érdeklődést mutat a Forma–1 iránt, de ez csak puszta találgatás jelenleg. És még ha úgy is döntenének, hogy csatlakoznak a Forma–1-hez, a jelenlegi szabálykereteken belül legalább két-három év kell ahhoz, hogy egy versenyképes erőforrást alkossanak.”

Christian Horner (Fotó: Moy / XPB Images)

Christian Horner (Fotó: Moy / XPB Images)

Horner ugyanakkor kiemelte, a Forma–1 számára jó lenne, ha újabb gyártók tűnnének fel a színen. „Szerintem fontos, hogy a Forma–1-nek egymással versengő motorgyártói legyenek, mert elég gyorsan közelítünk ahhoz, hogy csak két gyártó domináljon, és ez cseppet sem egészséges a sportág szempontjából. A V8-asok idején volt három-négy versenyképes motorunk, amelyek egyaránt képesek voltak a győzelemre. Most csak kettővel lehet erőből nyerni, és ez nem valami jó” – panaszkodott.

Forrás: www.telesport.hu – RSS