Az F1-nek tanulnia kell Wheldon balesetéből

image

A Mercedes GP csapatvezetője, Ross Brawn úgy véli, hogy a Formula-1-nek tanulnia kell Dan Wheldon sajnálatos balesetéből, és még biztonságosabbá kell tenni az autósportot. Az FIA már fel is ajánlotta a baleset körülményeinek kivizsgálására a segítségét az amerikai IndyCar sorozatnak.

„Nagyszerű dolog ez az együttműködés a két szervezet között, hiszen mi mindig is próbáltuk segíteni egymást” – nyilatkozta Brawn. „Az én Formula-1-es tapasztalataim szerint a balesetek tekintetében a csapatok nyitottak az együttműködésre, és konstruktívan, valamint objektívan próbálnak megoldásokat keresni a problémára, pedig ez gyakran azt jelenti, hogy kompromisszumokat kell kötnünk a versenyképesség tekintetében, pedig még sohasem találkoztam olyan csapattal, akik készek lettek volna valamit megtenni, ami hátrány lett volna a számukra. Tudom, hogy az FIA beszélt az IndyCar szervezetével és hamarosan jelentés is készül majd. Ha ez segít abban, hogy a csapatok, vagy a szervezetek megértsék, hogy mi is történt és ez majd javítja az F1, vagy az IndyCar biztonságát akkor ezt meg kell csinálnunk. Mert mi mind a motorsportok nagy családjához tartozunk.”
 
Brawn elismeri, hogy ahhoz nincs elég tapasztalata a MotoGP-t illetően, hogy kommentálja Marco Simoncelli balesetét, de Wheldon balesetében nagyon sok rokonságot lát a Formula-1-el. „Nagyon nehéz a számomra a MotoGP balesetekről beszélni, az IndyCar-ban azonban hasonlóak a biztonsági kívánalmak, és ilyen balesetek bármelyik formula sorozatban megtörténhetnek. Sokat tanulhatunk ebből, és tudom, hogy a motorsportban most mindenki azon fog dolgozni, hogy jobb megoldásokat találjunk. Olyan ez a baleset, mint egy nyitott könyv, amiből nagyon sok mindent tanulhatunk.”
 
Egy dolog azonban nagyon fontos, mégpedig az, hogy nem szabad elhamarkodott következtetéseket hozni. A Wheldon baleset után szóba hozott zárt pilótafülkének ugyanis komoly veszélyei is vannak, amely meglassíthatja a pilóták mentését. „Sokat tanulhatunk az IndyCar balesetből, de nyugodtan kell döntenünk azzal kapcsolatban, hogy valamilyen védő elemet, vagy a zárt karosszériát (válasszuk). Én nem tudok jelenleg ebben a kérdésben állást foglalni, mert még nem láttam a baleset tényeit.”