Az F1 öngólt lőhet a 2016-os versenynaptárával?

Az Ausztrál Nagydíj startja (Fotó: XPB Images)

Az Ausztrál Nagydíj startja (Fotó: XPB Images)

Miközben a paddockban többen a 2016-os naptártervezet sűrűsége és rekordhosszúsága (21 futam) miatt aggódnak, s a kimerültségtől, a túlzott terheléstől féltik a résztvevőket, a Red Bull és a McLaren most a jövő évi program egy másik hátulütője, a szokatlanul hosszúra nyúló téli szünet miatt is panaszt emelt. A tervek szerint a 2016-os bajnoki évad csak április elején rajtol, miután az idénynyitónak otthont adó Ausztrália későbbi időpontot kért magának – ráadásul az eddigiekhez képest eggyel kevesebb teszthét, csupán kétszer négy nap áll majd a csapatok rendelkezésére az előszezonban, mely március elején veszi kezdetét.

Az átszervezést elsősorban a költségcsökkentés szándéka és logisztikai szempontok motiválták, arra a csapatok többsége is rábólintott, ám mint kiderült, távolról sem volt egyhangú a szavazás. „Szerintem sokkal jobb volna, ha körözhetnénk már februárban – legalább egy teszt erejéig, mivel nagyon sokáig semmi hír nem érkezik majd az F1-ről” – nyilatkozta a változtatást ellenző Christian Horner a Sky Sportsnak. „Sajnos ebben a kérdésben azonban leszavaztak minket.”

A McLarent mindeközben nem annyira a marketingszempontok, sokkal inkább a szakmai kérdések aggasztják az új naptártervezet kapcsán. Fernando Alonso attól tart, a tesztlehetőségek további korlátozásával a sportág átesett a ló túloldalára, ami minőségi romlást eredményezhet a versenyzésben. „Korábban volt némi szabadságunk a tesztelés és az autó fejlesztése terén. Ha nem volt versenyképes a kocsid a szezon első felében, még lehetett az az év végén. Most azonban meg van kötve a kezünk a teljes szezonon át. Kipróbáljuk az autót Jerezben vagy Barcelonában, tesztelünk, és ha versenyképes vagy, jó idényed lesz, ha nem, akkor rossz” – mutatott rá a lerövidített felkészülés hátrányaira, valamint az év közbeni tesztelés hiányának hatásaira a kétszeres világbajnok.

Miközben a három hónapon át tartó csend a sűrűre tervezett és igencsak megterhelő szezon ellensúlyozásaként jött létre, a Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn szerint ezzel éppen az egészséges egyensúlyából zökkentik ki a sportágat. Az osztrák attól tart, az egymást követő futamok is komoly problémát okozhatnak még: nemcsak azzal, hogy túlzottan leterhelik az F1-ben dolgozókat, de azzal is, hogy a nézők nem biztos, hogy képesek lesznek befogadni az ilyen tömény dózisban kapott versenyélményt. „Nem szabadna túltelíteni a piacot. Már most is arról panaszkodunk, hogy csökkennek a nézőszámok. Gondolják, hogy huszonegy futammal többet lehet majd elérni? Vagy ezzel már túl sok lesz a Forma–1-ből? Ezek olyan kérdések, amikre tekintettel kéne lenni” – nyilatkozta.

 

Forrás: www.telesport.hu – RSS