F1
2015. augusztus 25. kedd, 20:42
Szerző: Berta Kitti; Fotó: Pirelli
Az FIA nyitott arra, hogy elfogadja a Pirelli új, abroncsokra vonatkozó irányelveit – ezzel szeretnék biztonságosabbá tenni a körülményeket az Olasz Nagydíj hétvégéjén.
A Pirelli és a Ferrari már vizsgálatokat folytat annak érdekében, hogy kiderítsék, mitől durrant szét Sebastian Vettel abroncsa a Belga Nagydíj utolsó előtti körében. A Nemzetközi Automobil Szövetség folyamatosan kapcsolatban áll az olasz csapattal, valamint a gumigyártóval is, az FIA ugyanis így szeretne megbizonyosodni arról, hogy – akárki is a felelős a belgiumi defektekért – mindenki megtanulta a leckét.
Miután a spái versenyhétvégét rendkívüli felháborodás követte az abroncsok sérülései miatt, az irányító testület ígéretet tett, hogy hozzájárul a vizsgálatok lefolytatásához és a megfelelő intézkedések megtételéhez. Az FIA egyik szóvivője elmondta: „Szorosan együttműködünk a Pirellivel és a Ferrarival, hogy megbizonyosodjuk arról, hogy amit megtanulhattunk a hétvégi esetekből, azt megtanultuk, és amin változtathatunk, azon változtatunk. Ha bármilyen további iránymutatást javasolnak, akkor meg fogjuk valósítani azt.”
Az FIA ellenőrzi a kerékdőlést álló helyzetben és nagy sebességnél, a kezdeti guminyomást, valamint a Belgiumi Nagydíjat követően kiderült, a szövetség ellenőrizte a keréktakarók hőmérsékletét is – ugyanis felmerült a gyanú, hogy egyes csapatok túlmelegítették őket. Miután a Pirelli szerint Vettel defektjét egyértelműen az okozta, hogy egykiállásos taktikát választottak, elképzelhető, hogy korlátozni fogják az egy szettel megtehető körök számát.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója Belgiumban elmondta, lehet, hogy eljön az idő, hogy bevezetik a megtehető kilométerek limitjét: „Néhány évvel ezelőtt, amikor kicsit agresszívebbek voltunk, sokan arra hajtottak, hogy csökkentsék a kiállások számát. Abban az időben nem lehetett volna ezt meglépni. De talán visszatérhetünk ehhez és azt mondhatjuk, hogy „nem több mint x kör egy bizonyos gumival””.