Az új Mazda6 magasabb szintre tör

Autó

2016. szeptember 13. kedd, 19:31

A Mazda6 legfrissebb változatában a gyár újfent demonstrálja a SKYACTIV minden előnyét, felvonultatva egy műszaki újdonságot, valamint számos érdekes részletet.

– A G-Vectoring szabályzás a Mazda új SKYACTIV járműdinamikai fejlesztéseinek első tagjaként a vezetés új érzetét kínálja, útminőségtől függetlenül kisimítva a kanyarokat.

– A SKYACTIV-D dízelmotorok ugyancsak számos új rendszert vezetnek be, amelyek még robbanékonyabbá, egyszersmind még csendesebbé teszik az erőforrásokat.

– A Mazda fejlett aktív biztonsági rendszereit még jobb teljesítménnyel ruházta fel az ultramodern kameratechnológia bevezetése.

– Felső kategóriás funkcionalitásról és kényelemről gondoskodó fejlesztések, az újabb, jobb kijelzőtől az átrajzolt kormánykeréken át az alacsonyabb utastéri zajszintig.

2017-mazda6_family

SKYACTIV JÁRMŰDINAMIKA

A SKYACTIV technológia minden téren stabil alapokat jelent, legyen szó a SKYACTIV-Futóműről, vagy a merev, mégis könnyű SKYACTIV-Karosszéria által kínált, előremutató biztonságról és vezethetőségről. A SKYACTIV JÁRMŰDINAMIKA most új tudással vértezi fel a technológiát: olyan megoldásokat vonultat fel, amelyek által a vezetés élvezhetőbb, kiegyensúlyozottabb, kellemesebb lesz.

Az európai piacon a 2017. modellévi Mazda3 és Mazda6 típusokon debütáló G-Vectoring szabályzás az egyetlen olyan rendszer, amely a kormánykerék mozgását is figyelembe véve szabályozza a motorteljesítményt, ami finomabb, hatékonyabb terhelésváltást, kifinomultabb és stabilabb járműviselkedést eredményez:

– Lassító erőt hoz létre a kanyarok bejáratánál, ezzel az első kerékre terhelve át a jármű tömegét, így biztosítva jobb tapadást és pontosabb irányíthatóságot, majd amint a kormányzási szög állandóra vált, helyreállítja a gyorsító nyomatékot, így a tömeget a hátsó tengelyre átterhelve fokozza a stabilitást.

– A jármű viselkedése pontosan követi a vezető szándékait, az útviszonyoktól függetlenül kevesebb kormánykorrekcióval vezethető, még vészhelyzeti manőverezés során is.

– z emberközpontú rendszer használata kevésbé fárasztó, ugyanakkor kényelmesebbé is teszi a vezetést és az utazást.

– A G-Vectoring minden SKYACTIV modellel kompatibilis, nem igényel további hardvert, gyakorlatilag nem növeli a jármű tömegét.

SKYACTIV-Futómű

Összkerékhajtással (dízelmotoros Sportkombi modelleken) és az első kerék megcsúszását észlelő, innovatív figyelmeztető rendszerrel.

– A különböző érzékelőktől kapott nem kevesebb, mint 27 jel alapján folyamatosan ellenőrzi az út minőségét, a vezető szándékait, és haladéktalanul az optimális kerékre irányítja át a hajtóerőt, akár a villámgyorsan változó körülmények között is

– Megakadályozza a kerekek elforgását, illetve a hátsó kerekek felesleges hajtását, ezáltal üzemanyagot takarít meg.

Az első MacPherson rugóstag és a hátsó multilink felfüggesztés finomabb, kisebb függőleges kimozdulású rugózást eredményez; elöl és hátul egyedi szerkezetű lengéscsillapítók dolgoznak, az első alsó lengőkarok optimalizált alakú perselyeket kaptak.

2017-mazda6-wagon_

Biztonság

A 2017. modellévi Mazda6 felszereltségében élvonalbeli i-ACTIVSENSE aktív biztonsági technológiával* található meg, amely működéséhez kiemelkedő passzív biztonság teremti meg az alapot.

MZD Connect (piacoktól és felszereltségtől függően): a Mazda okostelefon kapcsolódási rendszere

A felhasználó okostelefonjával együttműködő rendszer hangfelismeréssel és kihangosítással segíti elő a Bluetooth, e-mail, SMS és navigációs funkciók felhasználását és menet közben is biztonságosan elérhetővé tesz egy sor ingyenes mobil tartalmat.

Hajtásláncok

A 2017-es Mazda6 háromféle SKYACTIV benzinmotorral, illetve kétféle dízelmotorral, valamint ezekhez csatlakozó automata vagy kézi sebességváltókkal rendelhető. A legtöbb hajtáslánc-kombináció része a Mazda új, fejlett energia-visszanyerő rendszere, az i-ELOOP; az i-Stop start-stop rendszer minden esetben alapfelszerelés. A dízelmotoros Sportkombi kivitelek a Mazda új generációs összkerékhajtásával (AWD) is megvásárolhatók.

A 2,2 literes SKYACTIV-D közös nyomócsöves dízelmotor három új rendszer alkalmazásával kínál még közvetlen gázreakciókat, még csekélyebb zajszintet:

– A precíziós DE Boost Control töltőnyomás-szabályozási rendszer az üzemanyag-befecskendezés pontosabb szabályozása révén még robbanékonyabb gázreakciókat tesz lehetővé.

– A Natural Sound Smoother természetes zajcsillapító rendszer a dugattyúcsapszegek üreges részében elhelyezett zajcsillapító anyag révén csillapítja a dízelmotorokra jellemző kopogó hangot abban a 3,5 kHz-es frekvencia-tartományban, ahol a motorzaj a leginkább hallható az utastérben.

A Natural Sound Frequency Control (természetes hangfrekvencia-szabályozás) a gyújtás eltolásával semlegesíti a nyomáshullámokat, és ezáltal három további, a dízelmotorok alkatrészeinek rezgése szempontjából kritikus tartományban (1,3 kHz, 1,7 kHz és 2,5 kHz) csillapítja a zajokat.

Forrás: www.formula.hu – RSS