Sikeres sajtó- és tesztnapot rendezett szerdán (2007. május 9.) a Technopsort Hungary csapata.
A legnagyobb hazai tereprallye műhely az idei évben először rendezett a média képviselőinek rendhagyó, tesztnappal egybekötött sajtónapot. A szakágban, és a többi technikai sportban sem jellemző dupla rendezvényen a sajtó képviselői megismerhették a bajnokpáros, Kis Sándor – Czeglédi Péter idei évre tervezett versenyprogramját, valamint a hátteret biztosító csapatot, Technosport Hungary-t is.
A résztvevők belepillanthattak a tavalyi évben abszolút első és második helyezést elért tereprallye versenyautókat építő, fejlesztő és üzemeltető csapat mindennapi életébe, kis ízelítőt kaphattak miként zajlik a munka az egyre nagyobb nemzetközi elismertséggel, és folyamatosan bővülő ügyfélkörrel rendelkező autósport-üzemben.
Végezetül egy élmény dús autóztatás keretében Kis Sándor alkalmi navigátoraiként átélhették milyen érzés egy bajnoki autóban, az év autóversenyzője mellett átélni a tereprallye máshoz nem hasonlítható élményvilágát.
A versenyzőpáros és a csapat bemutatását tartalmazó teljes sajtóanyag letölthető itt.
A nap a sajtótájékoztatót követően a magyar tereprallye bajnokság következő futamára felkészítő első hivatalos tesztnappal folytatódott, ahol a Technosport Hungary által üzemeltetett és épített versenyautók tesztelésére került sor.
Kis Sándor – Czeglédi Péter: Autoport Evo IV (2006 bajnok autója)
Ács László – Bagics Róbert: Autoport Evo III
Kristóf Márton – Simon Péter: Autoport Evo III
Külön érdekesség, hogy Ácsék és Kristófék is először vezették új versenyautóikat: Ács László a tavalyi évben ezüstérmet hozó dízel autójából ült át Kis Sándor korábbi versenygépébe, míg Kristóf Márton egy teljesen új építésű, abszolút nullkilométeres technikát tesztelt.
A Kis-Czeglédi páros tesztprogramja – Autoport Evo IV
A saját fejlesztésű versenyautó új motort és továbbfejlesztett kuplungszerkezetet kapott, így a teszt elsődleges célja ezek próbája, bejáratása volt. Mindkét főelem hibátlanul és megfelelően működött, ám a tesztet sajnos korábban be kellett fejezni: egy pályaelhagyás miatt a versenyautó bal eleje és futóműve megsérült, melyet a helyszínen már nem lehetett javítani.
Kis Sándor
Azt gondolom a mai nap nagyon tanulságos volt. Telelettünk sikerélményekkel, hiszen az autók nagyon jól sikerültek. Ezeket az autókat most készítjük fel a következő versenyhétvégére és külön öröm, hogy pl. a Marci autójával, amelynek ma volt a premierje nagyjából egyből betaláltunk a beállításokkal és azt gondolom, hogy ettől mindenki jogosan lehet boldog.
Természetesen az egyik szemem sír, a másik nevet, hiszen ugyanakkor az első számú autót sikerült az erdőbe beugrasztanom, kicsit megsérült, de hát a csapatot is egy kicsikét tesztelni kell a verseny előtt, hogy ilyen helyzeteket hogyan old meg (nevet). Jövő héten, kedden folytatjuk a tesztelést mindhárom autóval (Ács László és Kristóf Márton), megnézzük azt is, hogy hogyan sikerül kijavítani az erdőbe ugrott autót.
Ez egy nagyon változatos nap volt, szerintem benne volt minden. Így a végeztével azt a tanulságot vontuk le, hogy ilyen kollektív csapatteszteket sűrűbben, rendszeresen kell tartanunk, hogy a csapat egyre jobban és jobban összeálljon, és, hogy azok a versenyzők, akik a csapatban vagy a csapat által felkészített autókkal versenyeznek tényleg ilyen jó hangulatú tesztnapokon tudjanak menni, gyakorolni. Az pedig nem is kérdéses, hogy ezekre az alapokra egy versenyen nagyon jól lehet építkezni!
Az Ács-Bagics páros tesztprogramja – Autoport Evo III
Ácsék a dízel Nissan Pick Up-ot cserélték a korábban már a Dakart is megjárt fél-gyári Pick Up-ra. Az elsődleges cél természetesen az autóval való ismerkedés volt, hiszen a váltás nem csak egy egyszerű kategóriaugrást jelent. Ahogy a versenyzők elmondták szinte újra kell tanulni ezzel az autóval a terepralizást, az autón minden egészen másképp működik, mint a jól megismert dízelen: erősebb motor, fék, teljesen más váltó, direktebb, pontosabb kormányzás, stb.
Ács László
Fantasztikusan jó. Gyakorlatilag a nulláról kell kezdeni az egész mutatványt, hiszen minden más a dízelhez képest: más a kormány, a váltó teljesen más dimenzió, az egészet össze kell hangolni. Én azt gondolom, hogy az elkövetkező egy-két versenyen tanulóórák lesznek, versenyszerűen tanulóórák, valami ilyesmit kell tudomásul venni. Ezzel az autóval nem szabad úgy gyorsulni, hogy nem ismerem meg, és nyilván nem szeretnék úgy járni, mint ahogy ma a Sanyi, mert Ő már túl gyors.
Ez az autó gyakorlatilag egészen más. A dízel autóhoz képest máshol kell váltani, másképp kell vele fékezni, másképp kell vele elfordulni, a kormánymozdulatokra egészen másképp reagál, tehát más, más, más. Ezzel együtt azt gondolom, hogy hihetetlenül nagy élmény, ez már egy igazi versenyautó. Ha ezt az egészet megtanulom és ez majd egyben lesz, abból még lehet valami!
A Kristóf-Simon páros tesztprogramja – Autoport Evo II
Ácsékhoz hasonlóan Kristóf Mártonék is új autót tanultak, azzal a lényeges különbséggel, hogy az Ő autójuk ezen a teszten futotta le első köreit. Természetesen még minden méter az ismerkedésről szólt, a finomhangolások és a pontos beállítások még a következő tesztekre várnak.
Kristóf Márton
Nagyon élveztük! Én ilyen jó autót még nem vezettem soha! Azt gondolom hozzá fogunk szokni, mert ugye a jóhoz nem nehéz és majd előbb, utóbb fölgyorsulunk. Most még nem gyilkoltam annyira, nem akartam bajt, mint annak idején, amikor a Bowlert megvettük, akkor is 3 kilométer után borultam föl vele és ezt most nem akartam újra elkövetni. Nagyon-nagyon jól kiforrott technika, nagyon jól van megépítve, jó a fék, bár a régi kocsimon nagyobb fék van, érdekes módon ez mégis sokkal jobban fog. Szóval látszik, hogy egy nagyon jól megkonstruált autó. Én nagyon élveztem a mai napot, és bár nincsenek nagy elvárásaink a versennyel kapcsolatban, ami most jön inkább próbálgatni szeretnénk, de azért remélem jól fogunk menni ott is.
További információk
www.technosport.hu