Borisz Gadaszin győzött, és visszamenne a Balatonhoz

image

A vasárnapi két szelektív szakasszal fejeződött be a 2012-es HunGarian Baja FIA Világkupa futama. Az autósok között az idei Silk Way Rallye győztese, az orosz Borisz Gadaszin a magyar versenyen sem talált legyőzőre, így a kilencéves történelemre visszatekintő viadal első duplázója lett. 


A motorosoknál a 2010-es világbajnok francia David Casteu, míg a quadosok között a holland Alex Brusselers nyert. Az autósok magyar bajnoki összetettjében a címvédő és a Világkupa futamon a 2. helyen záró Fazekas Károly állt az élre, miután legnagyobb riválisai közül Miroslav Zapletal az ötödik szelektíven hét percet veszített technikai gondok miatt, míg Korda Eriket még szombaton büntették ugyanennyire késés miatt. A motorosok Európa-bajnokságának pontversenyében a szemsérülése ellenére végigmenő Hodola Richárd megőrizte első helyét, míg a quadosoknál Somfai Mátyás megszerezte élete első bajnoki címét.

 A vasárnapi két zárószakaszon sem panaszkodhatott a 2012-es HunGarian Baja FIA Világkupa futam mezőnye, hogy unatkozna a leküzdendő 120 kilométer alatt. Kétségtelen tény, hogy a sokkal enyhébb időjárás kedvezőbb feltételeket biztosított a mezőny számára. A quadosok között a holland klasszis, Alex Brusselers megőrizte az első helyét és több mint egy órás előnnyel nyerte meg az idei HunGarian Baját. A motorosoknál érvényesült a papírforma, ugyanis a 2010-es világbajnok, francia David Casteu 12.07 perccel teljesítette gyorsabban a versenyt, mint spanyol riválisa, Oriol Escale, és több mint 18 percet adott a 2011-es Dakar legjobb olasz motorosának, Alex Zanottinak.

 „Nagyon örülök annak, hogy sikerült győznöm ezen a versenyen, amelyen a pályák nemcsak az embert, hanem a technikát is alaposan próbára tették. Néha minden rutinomra szükségem volt arra, hogy átvészeljek egy-két nehezebb részt. Természetesen dicséret illeti az egész csapatomat, hisz nélkülük nem nyerhettem volna” – jelentette ki David Casteu.

 A motorosok Európa-bajnoki összetettjében vezető Hodola Richárd a szombati, nagyon csúnya szemsérülése ellenére teljesítette a viadalt, sőt, kategóriájában a 2. helyen végzett, így megőrizte vezető pozícióját a kontinensviadalon. A quadosok között viszont begyűjtötte élete első magyar bajnoki címét az egész esztendőben kiválóan teljesítő Somfai Mátyás.

 Az autósoknál történelmet írt az orosz Borisz Gadaszin. A G-Force Motorsport klasszisa az idei Silk Way után a HunGarian Baján sem talált legyőzőre, és a 2010-es sikerét követően már másodszor diadalmaskodott, így ő lett a kilencéves múltra visszatekintő viadal első duplázója.

„Kifejezetten örülök a győzelmemnek, hiszen ilyen kegyetlen pályán nem sokszor versenyzünk. Ugyan óvatosan vezettem, de a sebességemből nem vehettem vissza sokat, ugyanis a vetélytársaim is kiválóan teljesítettek. Nyertem már a Balaton mellett rendezett HunGarian Baján, és most nekem sikerült először a győri verseny megnyerésével dupláznom. Elégedett vagyok, és azt remélem, jövőre ismét a Balaton környékén rendezik majd meg a Világkupa futamot. Ha semmi nem jön közbe, akkor szívesen jövök 2013-ban is Magyarországra” – fogalmazott Gadaszin.

A G-Force orosz klasszisát a magyar bajnoki címvédő Fazekas Károly szorongatta meg leginkább, aki ezzel a 2. helyével élete legjobb világkupás szereplésén van túl.

 „Nagyon boldog és elégedett vagyok, hiszen amíg tavaly egy szakaszt megnyerve letettük a névjegyünket a nemzetközi mezőnyben, addig idén már az összetett második helye is összejött. Amikor az ötödik szakaszon láttuk, hogy Zapletalnak technikai gondjai vannak, éreztem, ha nem hibázok, meglehet a számunkra még alig feldolgozható nagy siker. Ráadásul ezzel a magyar bajnokit is megnyertem, és a hármas szorzó miatt az összetettben is átvettem a vezetést. Még három verseny van hátra, és most már reális cél a címvédés” – állította a szemmel láthatóan nagyon boldog Fazekas Károly.

Persze ami az egyiknek előny, az a másiknak hátrány, és a szombat este még Fazekas Károllyal másodpercre azonos idővel álló Miroslav Zapletal a kisebb technikai problémája miatt hét percet veszített az ötödik szakaszon, így nemcsak az összetettbeli győzelem, hanem még a dobogó is elúszni látszott. Ám a végig kiegyensúlyozottan versenyző román Costel Casuneanu szintén a csapodi kontroll zónában a megengedett 50 km/h-ás sebesség helyett 62-vel haladt, amiért kapott 3 perc és 50 euró büntetést kapott, így végül nem ő, hanem Zapletal lett a harmadik. es ha már a büntetések szóba kerültek: amennyiben egy késés miatt az új Toyotájával versenyző Kordának idejéhez nem adtak volna hozzá hét percet, akkor viszont ő végzett volna az összetett dobogójának legalsó fokán. Ehelyett a Világkupa futamon a 6., míg a hazai bajnokin a 3. lett.

„Egyre jobban összeszoktunk az új autóval, valamint új navigátorommal, Fábián Csabával, ami bíztató a továbbiakra nézve, hisz a Toyotával először, Csabával másodszor mentem. Tudom, hogy a ha-val kezdődő mondatnak nincs értelme, így nem foglalkozom azzal, hogy mi lett volna, ha nincs a büntetésem. Megyünk tovább, és bízom abban, hogy lesz még esélyem megszerezni a magyar bajnoki címet” – vélekedett Korda Erik.

A Világkupa összetett pontversenyében a HunGarian Baján a 7. helyen végzett, Minivel versenyző Khalifa Al-Mutaiwei nagy ellenfele, Jean-Louis Schlesser szombati kiesése miatt átvette a vezetést.

 A HunGarian Baja végeredménye (nem hivatalos)

Autósok: 1. Borisz Gadaszin, Alekszej Kuzmics (G-Force Motorsport) 4:01.29, 2. Fazekas Károly, Horn Albert (Fazekas Motorsport Racing) 3:33 perc hátrány, 3. Miroslav Zapletal, Maciek Marton (Garzone R.O.P.) 9:19 hátrány, 4. Costel Casuneanu, Maurilio Zani (Costel Casuneanu Team) 10:54 hátrány, 5. Ilja Kuznyecov, Roman Elagin (Roberts Elbakjans Team) 14:10 hátrány, 6. Korda Erik, Fábián Csaba (RTL Motorsport Egyesület) 15:33 hátrány, 7. Khalifa Al-Mutaiwei, Andreas Schulz (X-Raid Team) 17:55 hátrány.

Motorosok: 1. David Casteu (Yamaha Elf Casteu) 4:13.53, 2. Oriol Escale (Team Petromiralles) 12:07 hátrány, 3. Alex Zanotti (TM Racing Factory) 18:15 hátrány.

Quadosok: 1. Alex Brusselers (Memo Dakarquad Team) 4:30.24, 2. Ralf Hoorman (E-ATV Racing) 37:31 hátrány, 3. Robert Weijers (TVTW Team) 44:14 hátrány.

Kamion: 1. Vaclav Svoboda, Martin Kalous, Matej Oliva (Svoboda Team) 4:34.56.