Interjú Budavári Zoltán Rallyversenyzővel.
Június 12-14.-én a Székesfehérvár Rallyn veszel részt Kulcsár Csaba Navigátoroddal.
Pénteken délután egy ünnepélyes rajtceremónián vesztek részt, aztán indul a haddelhad. Másnap és harmadnap, murván és aszfalton, egyaránt fogsz küzdeni az idő és a sporttársakkal.
Szombaton hat gyors és egy Szuperspeciál vár rátok, vasárnap pedig hét gyors és egy célceremónia. Több mint 200 kilométer rally szakasz két nap alatt.
Miként lehet erre felkészülni, technikailag, szellemileg?
– Felkészülés számomra a crossfit teremben kezdődik, ahol az állóképességemet próbálom javítani hetente háromszor. A versenyzésre pedig a futam előtti teszttel készülők, ahol megpróbálok az autóval összeszokni és a legjobb beállításokat megtalálni.
Vegyes talaj, fix hajtáslánc a Mitsubishi EVO IX-ben. Milyen vezetési stílust kíván az ilyen jellegű Rally?
– Az igaz, hogy a hajtás mechanikusan nem változik, de a hajtás program az igen.
A második nap sok mindent cserélnek a szerelőink (futóművet, féket, hajtásprogramot) ahhoz, hogy a lehető leggyorsabban tudjunk menni.
A vezetés is változik murván keresztbe autózva, az aszfalton meg pontosan és íven próbálunk menni.
Eddig tíz páros adta le a nevezését a kategóriátokba. Sok ügyes kezű pilóta szeretne előtted végezni a versenyen. Van-e régről szerzett tapasztalatod az ilyen jellegű versenyre?
– 2014-ben sikerült a dobogóra állni a Székesfehérvár rallyn.
Jó lenne ezt megismételni, de idén nagyon erős a kategória, ezért nem fogják könnyen adni a jó eredményt.
Nem kevés etap lesz a két nap alatt, logisztikailag, miként tudjátok megoldani a tankolást vagy a gumicserét?
– Azt hiszem nem lesz gond, a csapatunk rendkívül profi már többször bizonyított.
Támogatóink segítségét köszönjük: AquaprofitZrt., Moresimp Kft., Méta Hungary Kft., Vitalspa, Eurosense, GarAgent kft., Scale.
– Hajósi Miklós –
www.hajoka.hu