Bujdosék sikere San Marinóban

Bujdosék sikere San Marinóban

A Bujdos Miklós, Benkő András páros is tagja volt a San Marinóban elrajtolt 5 magyar egységnek. Mikiék jó döntést hoztak az Olaszországban zajló IRC futamon való indulással, hogy miért, arról a pilóta mesél:

,,Sokkal jobban szeretem a murvát, mint az aszfaltot, és mivel terveztem, hogy elindulok valamilyen külföldi futamon, már csak a megfelelő helyszínt kellett megtalálni. Így esett a választás San Marinóra. Utólag elmondhatom, hogy igazán jó döntés volt. Különösebben nem készültünk rá, csak annyiból, hogy maximálisan felkészítettük az autót, a legjobb tudásunk szerint. A finomhangolásra, a végső beállításokra már a helyszínen került sor, amire nagyon jó alkalom volt a versenyt megelőző Shakedown. Óvatosan mentünk, nem ott akartunk bizonyítani, inkább csak ismerkedtünk a körülményekkel, bár így sem sikerült rosszul. Az óvatosság egyébként az egész versenyünkről elmondható.

Az első napon 20-25 kilométeres szakaszokat kellett teljesíteni a meglehetősen nagy hőségben, ami nem volt egyszerű. 70-75 km/h-s átlagsebességgel lehetett haladni, a borzasztóan kanyargós utakon, ami szintén szokatlan volt számunkra. Az első 20 autó indulhatott csak két perces különbséggel, így mi már egy percre rajtoltunk az előttünk lévőtől. Ennek aztán meg is lett az eredménye, a hatalmas porban bizony többször utolértük, és kilométereken keresztül alig láttunk, ami persze jelentősen le is lassított minket. A napi utolsó, nagyon hangulatos szakaszra, mely a San Marinó-i várnál zajlott, már sötétben került sor. Erre nem igazán készültünk fel, mivel lámpasort egyáltalán nem pakoltunk, de ennek ellenére abszolút 11. időt autóztunk. Ezzel a napot szerencsésen és hiba nélkül teljesítettük.

Szombaton rövidebb, ám technikásabb pályák vártak ránk. Ugyanolyan kanyargós utakon mentünk, csak épp sokkal kövesebbeken, mint előző nap. Az első szakaszon kicsit hibáztunk, megforogtunk, de aztán megpróbáltunk odafigyelni, és lefaragni az egy perces hátrányunkat, amennyire csak lehetett. Az első nap tanulságát levonva írásban kértünk, hogy a percenkénti rajtolás helyett két percet kaphassunk a balesetveszély elkerülése érdekében, amire meg is adták az engedélyt. Ennek köszönhetően ezen a napon már saját tempónkban, por nélkül mehettünk. A lemaradásunkból végül 15 másodperc maradt, így lettünk másodikak a kategóriánkban, abszolútban pedig a kilencedik helyen végeztünk. Természetesen az eredménnyel navigátorommal együtt nagyon elégedettek vagyunk. Benkő Andrissal rég óta jóban vagyunk, de még soha nem volt alkalmunk együtt indulni, így ebből a szempontból is kihívást jelentett ez a verseny. Szerencsére Andris is ügyesen vette az akadályokat, semmi probléma nem volt.

A szervizparkban egy kupacban voltunk a többi magyar csapattal, ami nagyon jól működött. Igyekeztünk segíteni egymásnak, és megosztani a tapasztalatokat. Bár nekünk technikai gondjaink nem voltak, így bebizonyosodott, hogy a szervizeseink nagyon jó munkát végeztek a felkészítés során. A verseny nagyon jó hangulatban zajlott, és hasznos tapasztalatokat szereztünk. Teljesen más volt a tempó a nálunk megszokotthoz képest, ötödiket nem is kellett kapcsolni. Még az etapok is megdolgoztattak minket a rengeteg kanyarral, szóval rendesen át kellett állítanunk a fejünket. A többi versenyzővel sajnos nem volt sok időnk barátkozni, csak pár szót tudtunk váltani, de nagyon kedvesek voltak, ahogyan a szervezők is. Ilyen téren volna még mit tanulnunk. Teljesen megértem azokat, akik külföldre mennek versenyezni.

Azért is örülök, hogy eljutottunk ide, mert igazán gyönyörű helyeken jártunk. Még Toscanába is átmentek a szakaszok. Ez a pár nap szinte egy nyaralással is felért. A célceremóniára most először került sor az óvárosban, ami igazán látványos volt, szép gesztust gyakorolt ezzel a város, a 40. születésnapját ünneplő verseny számára. Több magyar szurkolóval is találkoztunk, külön köszönjük nekik a bíztatást! Jövő héten már Veszprémben találkozunk. Az itteni tapasztalatok után pedig erősen gondolkodunk egy újabb külföldi futamon.”

Az öt magyar induló közül Szabó Gergő az abszolút hatodik, R2-ben második helyen futott be, míg Szíjj Zsolt abszolút 15.-ként hozta be a Mitsubishit, ami az N3-as kategória harmadik helyét jelentette. Puskádi  János és Szabó Zoltán nem ért célba.

VeGEREDMeNY (1-10):

1 Giandomenico Basso (ITA)/Mitia Dotta (ITA) M-Sport Ford Fiesta RRC 2;35:56.6

2 Andreas Mikkelsen (NOR)/Ola Fl?ene (NOR) ŠKODA Fabia S2000 +2.8

3 Umberto Scandola (ITA)/Guido D’Amore (ITA) ŠKODA Fabia S2000 +1:41.6

4 Sepp Wiegand (GER)/Timo Gottschalk (GER) ŠKODA Fabia S2000 +2:06.2

5 Jarkko Nikara (FIN)/Jarkko Kalliolepo (FIN) Subaru Impreza R4 STI +6:12.2

6 Szabó Gergely (HUN)/Borbély Károly (HUN) Ralliart Lancer Evolution X +10:15.6

7 Marco Tempestini (ROM)/Dorin Pulpea (ROM) Subaru Impreza R4 STI +13:22.6

8 Gabriele Noberasco (ITA)/Daniele Michi (ITA) Ralliart Lancer Evolution IX +13:47.9

9 Bujdos Miklós (HUN)/ Benkő András (HUN) Ralliart Lancer Evolution IX +14:03.0

10 Paolo Diana (ITA)/Andrea Mini (ITA) Renault Clio R3 +15:56.7

 

 

A cikk folytatódik..! kattintson ide!