F1
2015. augusztus 20. csütörtök, 13:10
Örülhetnek is, meg nem is a McLaren versenyzői a Belga Nagydíj előtt. A Honda továbbfejlesztett motort bocsát rendelkezésükre, ennek használatához azonban újabb rajtbüntetéseket kell lenyelniük.
Ahogy a Hondánál ígérték, Spába el is szállították a felfrissített erőforrásokat, amelyekkel azt a merész célt tűzték ki, hogy motorteljesítmény tekintetében fellépjenek a Ferrari szintjére. Ehhez három újabb zsetont használtak fel, és négy még továbbra is rendelkezésükre áll a szezon hátralévő részére.
A zsetonokat a hajtáslánc hat eleme közül a belsőégésű motor (ICE) fejlesztésére fordították, ezt az átalakított egységet azonban már nem tudják büntetlenül behelyezni az autóba. A McLaren ugyanis már mindkét autóban alaposan túllépte a szabadon felhasználható egységek számát, sőt, már a szabálymódosítás által neki ítélt egy extra elemet is bevetették, így mindenképp hátrasorolással kell szembenéznie Fernando Alonsónak és Jenson Buttonnak a hétvégén.
Hogy pontosan hány helyet kell majd hátralépniük a rajtrácson, azt egyelőre még nem erősítették meg. Az biztos, hogy mindkettőjük esetében az idei hetedik ICE kerül majd be az autóba. Button korábban már a turbóból és az MGU-H-ból is vételezett egy hetediket, így számára az új belsőégésű motor öt rajthelyes büntetést eredményezne, míg Alonso eddig még egyik elemből sem használta fel a hetediket, így rá tízhelyes hátrasorolás várhat. A pontos számokra valószínűleg majd csak pénteken derül fény, amikor az autók a pályára lépnek, és kiderül, hogy pontosan mely elemeket cserélte ki a csapat.
A két pilóta számára azért némi megnyugvást jelenthet, hogy az ausztriai, bohózatba illő 25 rajthelyes hátrasorolás – aminek levét a versenyen is itták – után életbe léptetett módosítás szerint immár senkire nem róható ki annál nagyobb büntetés, mint hogy a mezőny végéről kelljen rajtolnia.