Dobogós helyezés úszott el

image

Kiváló részeredményekkel kezdte idei IRC-szereplését Krózser Menyhért és Papp György. Az Azori-szigetek Rali első napját az IRC kétkerékhajtású kupájának második* helyén zárták, a második napon pedig, annak ellenére átvették a vezetést, hogy kicsit óvatosabban mentek a helyenként vizes, saras pályákon.

A hatodik gyorsasági előtt a bajnokság szempontjából értékes második helyen álltak, amikor egy kanyarban eltört a Honda Civic Type R féltengelye, és a verseny feladására kényszerültek. Az IRC-n nincs szuper rali, van ugyan arra lehetőség, hogy a kiesett versenyzők másnap csatlakozzanak a mezőny végéhez és tapasztalatszerzés vagy teszt céllal folytassák a versenyt, de pontokat nem szerezhetnek. Az MHH Rally Team párosa úgy döntött, hogy ezzel a lehetőséggel nem él.

Egyrészről csalódott vagyok, mert szerettünk volna az idei első IRC-futamunkon célba érni és bajnoki pontokat szerezni. Másrészről, amíg mentünk, sikerült bebizonyítani, hogy a csapatunk sikeres lehet az IRC-n, és hogy amikor az év elején a bajnoki címet tűztük ki célul, akkor nehéz, de nem lehetetlen feladatra vállalkoztunk” – mondta Krózser.

Az Azori-szigetek Rali nagyon nehéz verseny volt. Már a csütörtöki pályákon is láttuk, hogy sok a ritmusváltás és sok meglepetést tartogatnak a szakaszok. Az igazán komoly kihívást azonban a pénteki pályák jelentették. Az eső miatt sok helyen volt sár, a pályák másik része viszont száraz volt. Ráadásul itt nagyon kemény a talaj, és amikor rámész egy saras részre, akkor nem túrod a sarat, hanem korcsolyázol rajta, és az autó teljesen irányíthatatlanná válik.”

Csütörtökön a kétkerékhajtású kupában a második helyen álltunk, pénteken az első gyorsaságin baleset miatt kiesett az addig vezető Harry Hunt, így mi vettük át az első helyet. Ez a szakasz számunkra rendben volt. A második első felében is mi autóztuk a legjobb részidőt, de annyira saras volt a gyorsasági vége, hogy egy kicsit óvatosabbak voltunk, és visszaestünk a második helyre. Nagyon jó kis csatát vívhattunk volna a győzelemért, de a pénteki harmadik gyorsaságin egy jobbos visszafordítóban eltört a féltengelyünk – ugyanúgy, mint a másik magyar indulónak, Vizin Laci bácsinak – a váltó felőli oldalon, és kiestünk.”

Pozitívuma volt a versenynek, hogy a Hondát sikerült az én vezetési stílusomhoz állítani, ami biztató a következő futamokra nézve. Szeretném megköszönni a csapatom minden tagjának a munkát, nagyon jó volt ilyen profi háttérrel versenyezni. Most már a következő versenyre koncentrálunk, szeretnénk a Mecsek Rali előtt még egy IRC-futamon rajthoz állni, hogy ez melyik lesz, azt hamarosan eldöntjük.

*A verseny értékelésében csütörtökön volt egy kis zavar. Az először kiadott eredménylistán az összes kétkerékhajtású autóval versenyző páros az IRC 2WD kupájába sorolták. Ez alapján a harmadik helyen állt Krózser. A bajnokságban azonban csak azok szerezhetnek pontot, akik az IRC-értékelésre is neveztek. A módosított eredménylistán Krózser már a második helyen állt.

Az MHH Rally Team együttműködő partnerei:
Metál Hungária Holding Zrt., Carsystem Hungária Kft., Cégcentrum Kft., Marvin Watches,
R-M professzionális festékek, Bernardo Ecenarro festékek

További információk:
www.menya.hu
www.facebook.com/menya.hu