Duna-Autó Suzuki Bio Kupa, HumanoIT Lotus CEE

image

Alig egy hete került átadásra, a festői környezetben elterülő Red Bull Ring (régi nevén A1 Ring), a Magyar Gyorsasági Országos Bajnokság máris versenyt rendezett a pályán. Nem a teljes bajnoki mezőny látogatott el Zeltweg mellé, a Duna Autó Suzuki Bio Kupa, és a Lotus Cup Eastern Europe futamai kerültek megrendezésre.

A második hétvégétől a HumaniIT név jelent meg Lotus kelet-európai sorozat neve előtt, köszönhetően az egész vére szóló névadói szerepnek. Míg az első hétvégén 6 autó versenyzett a Hungaroring-en, a szervezők a 2. hétvégére már 11 autót vártak, melyekre a nevezések meg is érkeztek.

Sajnálatos módon a pénteki szabadedzéseken Klaus Requat és Moritz Hannappel autója is technikai gondokkal küszködött, mely azt jelentette, hogy nem tudtak a szombati időmérésen, majd a versenyeken részt venni. A verseny előtti héten rendezett Lotus Cup Europe futamon (Magny Cours) Markus Nikowitch és Gregor Zetche autója is megsérült, így Ők is hiányoztak a versenyről, szintúgy Major Benedek is, akinek az 1.6-os új fejlesztésű autója szorult még szerelésre.

Ugyan Burkus Egon személyében új pilóta és autója jelent meg a pályán, a mezőny nem gyarapodott. Remélhetőleg ez a tendencia a harmadik versenyen (Slovakiaring) már változni fog.

A Duna-Autó Suzuki Bio Kupa viszont továbbra is a legnagyobb mezőnyt viszi pályáról pályára, itt sem volt ez másként. A bajnoki esélyesek, ifj. Ficza Ferenc, Bárkovics Zoltán és Tim Gábor egy-egy pontra követték egymást a ponttáblázaton, így az időmérés, és a pole-al járó plusz pont mindenki számára rendkívül fontos volt.

Szombaton hibátlan mért kör és csapatmunka elengedhetetlen volt az első helyhez, és ezt a feladatot ifj. Ficza Ferenc abszolválta a legjobban, 2:10,270-es idejével meglehetősen nagy előnnyel nyert.
A második Bárkovics Zoltán (2:10,758) a harmadik pedig Tim Gábor (2:10,918) lett.

A szombati időmérés után a legfontosabb kérdés az volt, hogy az első versenyek száraz pályán zajlanak-e majd, de az időjárás kegyes volt a versenyzőkhöz, az eső végig elkerülte a pályát.

A Lotus Cup Eastern Europe első versenye az FIA Zóna futammal együtt került megrendezésre, az élről Peter Entenfellner indult, Tomas Kusy és Vizin Tamás elől. Burkus Egon a negyedik helyen várta az új autójának első versenyét.

Ezen a pályán Entenfellner más dimenzióban autózott, körről körre növelte az előnyét, Tomas Kusy és Vizin Tamás nem tudta felvenni a tempót. Vizin az első körökben támadtak Kusy-t, de Ő is lemaradt ellenfelétől. Burkus Egon főként a célba akart eljutni, hisz az autó minden eleme teljesen új, ezt feladatot kiválóan teljesítette, a körideje folyamatosan javult, ahogy kezdett összeszokni a technikával.

Peter Entenfellner jelentős előnnyel nyerte az idei 3. Lotus CEE futamot, Tomas Kusy és Vizin Tamás előtt.

A Duna-Autó Suzuki Bio Kupa szombati versenye sokkal szorosabbra sikeredett. A rajt után Bárkovics visszaesett a középmezőnybe, de a helyére Tőzsér Áron lépett fel, így alakult ki a célig harcoló ifj. Ficza-Tim-Tőzsér hármas, akik a kockás zászlói folyamatosan előzgették egymást.

Az utolsó körökben Tim Gábor talált még egy kis plusz az autójában, és ugyan minimális előnnyel (0,203 mp), de megnyerte a szombati versenyt, sőt a leggyorsabb kör és a vele járó plusz pont is az Övé lett. Ifj. Ficza megtartotta a második helyet csapattársa, Tőzsér Áron előtt. A negyedik helyen az idén bemutatkozó Ballai Máté érkezett Takáts Ákos és Bárkovics Zoltán előtt.

Vasárnap a Suzukisok kezdtek előbb, és a márkakupákra jellemző módon, a szombati első nyolc helyezet fordított sorrendben sorakozott fel a rajtrácsra.

Bárkovics kihasználta a szombati gyengébb futamnak köszönhető jó rajthelyét, és hamar átvette a vezetést. Meglepő módon Laczkó Lehel nem akart leszakadni róla, sőt végig tartotta a lépést a jóval tapasztaltabb ellenfelével. Eközben Tim Gábor körről körre verekedte előre magát, és hamar felért az élbolyra. Ifj. Ficza is tartotta volna vele a lépést, de egy kisebb kavarodás következtében visszaesett a középmezőnybe, ahonnan nem is tudott előre jönni.

Tim Gábor a verseny második felére felért Bárkovicsra, és sikeresen megelőzte, és innen a célig tartó öldöklő küzdelem kezdődött, ahol Bárkoviccsal és Ballai Mátéval csatázott. Bárkovics és Ballai végül összeakadt, és ezt a leheletnyi előnyt Tim már nem is engedte ki, és a szombati győzelem után, vasárnap is nyert, ezzel már zsinórban harmadik győzelmét aratva idén a négy versenyből.

A második Bárkovics lett, a legjobb újonc, Ballai Máté előtt, aki idén már másodszor áll dobogóra. Laczkó Lehel megtartotta a célig negyedik helyét, Tőzsér Áron és Lévai Zoltán előtt.

A két győzelmével Tim Gábor jelenleg megnyugtató előnnyel vezeti a bajnokságot.

A Lotus Cup Eastern Europe második versenyén jelentős változás nem történt az élen. Peter Entenfellner újra jelentős előnyt dolgozott ki, és nem tudta senki megközelíteni. Vizin Tamás lerajtolta Tomas Kusy-t és körökig izgalmas csatát mutattak be a kilátogató, szépszámú közönségnek. Burkus Egon sokáig tartotta velük a lépést, de végül lassabb tempóra kényszerült, a fékei túlmelegedtek.

Kusy megelőzte Vizin-t és ezt a pozíciót már meg is tartotta a célig, azaz Peter Entenfellner mögött a második helyen érkezett, így Vizin Tamás újra a harmadik helyre állhatott fel a dobogón.

Burkus Egon az utolsó kör elején hajmeresztő mutatvánnyal borzolta a kedélyeket, a fékpedálja szó szerint beesett, így a célegyenes végén 220 km/h tempónál csak úgy tudta megállítani a kocsiját, hogy keresztbe rántotta azt, és többször megpördülve, pár centivel állt csak meg a gumifal előtt. A versenyt végül, ha gurulva is, de befejezte a negyedik helyen.

A bajnokság, immár a teljes Magyar mezőnnyel június 24.-26.-a között a Slovakiaring-en folytatódik, ahonnan újra élő video közvetítésben jelentkezünk.
 
Forrás: Imre Bende – GFS Repsol Team