Esős januári teszttel indulhat az év 2016-ban

Pirelli (Fotó: Kalisz / XPB Images)

Hosszú ideje panaszkodik a Pirelli amiatt, hogy nem áll módjában megfelelően fejleszteni esős abroncsait, miután tesztlehetőségei erősen korlátozottak. Ez 2016-tól megváltozik, a Motorsport információja szerint ugyanis az olasz gumigyártó január 25-én és 26-án kétnapos speciális esőstesztet szervez a mesterséges locsoló-berendezéssel ellátott Paul Ricard versenypályán Franciaországban. A kétnapos vizes gyakorláson 2015-ös autókkal vesznek részt a csapatok, akik közül mindenkit meghívnak a tesztre. Érdekesség, hogy az F1 mezőnye 2008 májusa óta egyszer sem látogatott el a tesztpályaként előszeretettel használt létesítménybe.

„A terveink szerint a Paul Ricard-ra megyünk januárban. Olyan pályára van szükségünk, ahol kontrolláltan esős körülményeket tudunk szimulálni, és ez azon kevés helyszínek egyike, ahol januárban is rendben lesz az időjárás. Elég egyetlen autó is a teszthez, azonban mi mindenkit meghívunk, ha valaki részt akar venni rajta, annál jobb” – magyarázta a Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery.

A szakember úgy véli, a gyakorlással megfelelően fel tudják készíteni esős abroncsaikat az áprilisi ausztráliai idénynyitóra. Azt azonban jelezte, száraz pályán is több gyakorlásra lenne szükségük. „A teszt a jövő évi tervezésről szól. A szezon később rajtol, ami segíthet. Ha a normál időben indulna, akkor késői lenne az időpont. Minden egyes teszt sokat segít, de valójában ennél is többet akarunk. Arra kértek minket, hogy két-három kiállás legyen versenyenként, de idén inkább kerültünk közel az egyhez. Elég vékony a határ, és az elemzésekből kiderül, hogy mindössze öt-tíz másodperc elég ahhoz, hogy átállj az egyik taktikáról a másikra. És tesztek nélkül ezt megoldani igen nehéz. Emiatt kicsit több tesztre vágyunk. Az egésznél inkább a gumik keveréke a döntő, nem annyira a szerkezetük.”

Hemberyék ilyen szempontból azonban nem könnyebb, hanem nehezebb helyzetben lesznek jövőre. A tervek szerint ugyanis a téli tesztidényt 12-ről 8-naposra rövidítik, ráadásuk nagyon úgy fest, hogy az évközi tesztekről is le kell mondaniuk az aktuális autókkal.

 

Forrás: www.telesport.hu – RSS