WTCC
2016. március 6. vasárnap, 19:14
Nem csak Michelisz Norbert a Honda új üdvöskéje: Robert Huff két ladás év után érkezik a csapathoz, és rettentően ambíciózus – a Formula.hu exkluzív interjút készíthetett a WTCC 2012-es világbajnokával.
A Túraautó-világbajnokság szerda este hivatalosan is bemutatkozott a nagyközönségnek – a Formula.hu is ott volt a széria “shakedownjának” is nevezhető, teszttel egybekötött, vallelungai sajtórendezvényen, ahol többek között Michelisz Norberttel is beszélgethettünk. Nem engedtük el azonban szó nélkül újdonsült csapattársát, a brit Robert Huffot sem, akiben nagyszerű figurát, és – ahogyan Norbi fogalmazott – vérprofi versenyzőt ismerhettünk meg.
Az elmúlt két szezont a Ladánál töltő pilóta nagyon sokat vár az idei szezontól – akár azt, hogy már idén megismételje 2012-es világbajnoki címét. “Az elsődleges cél mindig az, hogy megnyerjük a világbajnokságot. Valójában azonban még várnunk kell, hogy bármit kijelentsünk – láthattuk, hogy az elmúlt két évben milyen erős volt a Citroen, ahogyan azt is, hogy a Honda vált a második legjobb autóvá” – nyilatkozta Huff a Formula.hu-nak.
“Azt, hogy a csapat már három autót is indít idén, nagyszerűen ki tudjuk használni az új MAC3-rendszerű időmérőn, ezen a téren pedig bárki másnál stabilabbnak tűnünk. Ha valóban csapatként dolgozunk együtt, nagyon nagy dolgokat érhetünk el ebben az évben. Lehet, hogy a világbajnokságért is harcolhat majd valamelyikünk? Soha se mondjuk, hogy soha. Jövőre a Citroen távozásával a Honda előtt megnyílik az esély arra, hogy bajnok legyen – de idén már biztos, hogy esélyünk van a konstruktőri címre. A pilóták bajnoksága sokkal neccesebb lesz, hiszen a Citroen sokkal többre képes, mint amit mutat – viszont egy hely már biztosan kiadóvá vált a dobogón, így biztosítanunk kell, hogy hármunk közül az egyikünk érjen majd oda.”
Huff nagyon örül Norbinak – úgy véli, hogy a mezőny legkedvesebb figuráját ismerte meg a magyar versenyzőben, akinek csak egy hátánya van, hogy még mindig az önbizalomhiány jelei látszanak rajta. A Ladának két éve két futamot is nyerő pilóta azt is elmondta, lehetetlen volt nemet mondani a Honda ajánlatára, de még mindig jó kapcsolatot ápol az orosz csapat tagjaival. “Én leszek az első, aki átmegy hozzájuk, és kezet ráz velük” – nyilatkozta Huff arra a kérdésre, hogy mit fog tenni, ha a Lada esetleg világbajnokságot ünnepelhetne év végén.
“Két fantasztikus évet töltöttem el a Ladánál, határozottan más és érdekes tapasztalatnak számított – a legjobb az volt egészben, hogy milyen gyorsan tanulnak, és hogy milyen gyorsan jutottak az élre. A Hondához való igazolásom régi álom volt, így nem mondhattam nekik nemet. A legjobbakat kívánom nekik a jövőre nézve, hiszen még mindig jó kapcsolatom van velük – és azzal, hogy távoztam, kaptak egy másik remek versenyzőt Gabriele személyében, így mindenki ugyanolyan boldog, mint eddig.”
A mezőnyben többen is potenciális világbajnokot látnak az újonnan érkező Volvóban – ezzel Huff sincs másként. “Szerintem mindenki fenyegetést jelent. Csodálkozom, mennyien leírják már most a Chevrolet-t, noha tavaly láttuk, hogy bizonyos pályákon rettentően erősek tudtak lenni. Ezt szeretem igazán a WTCC-ben – fel kel készülnünk a legváratlanabb dolgokra is. Nincs kőbe vésve, hogy ki hol áll majd, és mit fog csinálni. A Volvo biztosan erős lesz, még ha időbe is fog nekik kerülni, ahogyan a Lada, és mindenki egyaránt. Nagyon kemény évre számítok.”
A brit pilóta egy érdekes dologra is rávilágított: noha még egy versenyt sem teljesített a Hondával, úgy véli, egy dologban lehetne fejlődnie új csapatának. “A Chevrolet programja nagyon gördülékeny volt, hiszen megtették a lehető legjobb lépést: az egészet rábízták az RML-re, akik mindenért felelősek voltak – mivel több csapatnál is versenyeztem, rájöttem, milyen szerencsés helyzetben voltunk akkor. Most nálunk itt van a Honda, ahol a motort japán mérnökök készítik, és a JAS, akik a karosszériáért felelősek.”
“Egy középutat kell találnunk, mert amíg egyvalaki dolgozik egy adott területen, az egyszerű, de ha már kettő, az nehezebb. A Chevrolet-nél könnyebb volt, hogy mindent az RML irányított – ezzel nem azt mondom, hogy nálunk problémák vannak, de talán van hely arra, hogy jobban is csináljuk. Hogyan is mondjuk mi, britek? „Túl sok szakács elsózza a levest” – tette hozzá mosolyogva a Honda-pilóta.