Exkluzív: Minden héten háború

F1

2016. július 4. hétfő, 07:19

Nagyon úgy tűnik, hogy két versenyképes pilótát képtelenség békességben együtt tartani egy domináns istállónál. Barcelona után néhány héttel Lewis Hamilton és Nico Rosberg újra igazolták ezt: a csillagosoknál már megint forrnak az indulatok és biztosra vehetjük, hogy Toto Wolfféknak a Brit Nagydíj előtt lesz néhány álmatlan éjszakája.

Mindenki azt gondolta, hogy az Osztrák Nagydíj főszereplője nem valamelyik versenyző vagy csapat, hanem az előző napokban számos felfüggesztést eltörő, a Red Bull Ringre frissen telepített „Abu Dhabi rázókövek” lesznek. Nem így alakult, de a Mercedesek gondoskodtak arról, hogy a spielbergi viadal így is emlékezetes legyen: a győzelem sorsát is eldöntő utolsó körös ütközés kapcsán a leintés után hallottunk fékhibáról, szándékosságról, kiújult házon belüli háborúról, miegymásról, de a lényeg még csak most következik. Képes lesz-e Wolff, Lauda és Lowe ennyire rövid idő alatt – a Brit Nagydíjig, Hamilton hazai versenyéig csak néhány nap van hátra – kezelni a helyzetet.

Amikor a két dudás Barcelonában összecsapott, úgy tűnt, hogy az előző évek tapasztalataiból okulva a csapatvezetés is, a versenyzők is érettebben kezelik a helyzetet. Tény, hogy ezúttal is elmaradtak az egymásnak ellentmondó csapatvezetői nyilatkozatok (mint 2014-ben, Spában, amikor a motorhome-ban Wolff állított valamit az újságíróknak, a mobil komplexum bejáratánál pedig a tévének nyilatkozó Lauda épp annak az ellenkezőjét állította), a látványos versenyzői fintorgások, ennek ellenére a menedzserek dolga nem ígérkezik könnyűnek.

„Őszintén szólva már elegem van abból, hogy mindig ezzel kell foglalkoznunk. Egyszerűen nem akarom, hogy a versenyzőink még többször ütközzenek egymással” – mondta Wolff a Mercedes motorhome-jában tartott sajtóértekezleten, majd arról is beszélt, hogyan kezelik majd a helyzetet: „A jövő heti verseny előtt, az összes érintett részvételével, belső körben kell tisztáznunk. Konszenzusra kell jutnunk azzal kapcsolatban, hogyan kezeljük az ilyen helyzeteket, amikor ennyire közel kerülnek egymáshoz. Hogy mi történik majd a zárt ajtók mögött? A versenycsapat magja összeül egy asztalhoz és beszélgetni fogunk!”

Noha a Mercedesnél a kezdetek óta azt hangsúlyozzák, hogy szabad a verseny a két pilóta között, Wolff szerint egyelőre nem lehet kizárni annak lehetőségét, hogy a folytatásban csapatutasítást is alkalmaznak majd: „Mint mondtam, a versenycsapat magja hozza majd meg a döntést és talán ebbe az irányba is haladhatunk” – felelte a csapatutasítás alkalmazását forszírozó kérdésre a szakember. „Bármi is legyen a megoldás, a cél az, hogy elkerüljük a két autónk ütközését. Minden lehetőséget meg fogunk vizsgálni.”

Noha Rosberg is higgadtabbnak mutatkozott, mint a korábbi hasonló összetűzésekkor, a két versenyző közül kétségkívül Hamilton viselkedett nyugodtabban. A német megpróbálta kidomborítani, hogy az utolsó kört leszámítva élete egyik legjobb versenyét futotta, hiszen a 6. helyről rajtolva került a pole pozícióból rajtoló csapattárs elé és karnyújtásnyira a győzelemhez, míg a belső konfliktusról pusztán említést tett: „Próbáltam beszélni Lewisszal a történtekről, de nem érezte szükségesnek” – mondta a vb-listavezető.

Hamilton már közvetlenül a futam leintését követően, az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján jelezte a formula.hu érdeklődésére, hogy nem tulajdonít nagy jelentőséget a történteknek, és nem is számít nagy felhajtásra csapaton belül: „Tiszta lesz, elbeszélgetünk egymással. Nincs semmi probléma, keményen versenyzünk és néha ilyen dolgok is megtörténnek” – mondta a háromszoros vb-első.

A sportfelügyelői testület – mint ismeretes – Rosberget találta vétkesnek, akit 10 másodperces időbüntetéssel, 2 büntetőponttal és figyelmeztetéssel szankcionálták. Bár többen felvetették, hogy az ügy hatással lehet a német pilóta és a csapat között zajló szerződéshosszabbítási tárgyalásokra, Wolff cáfolta az erre vonatkozó felvetéseket, mondván, a szerződés kérdése egy hosszabb távra szóló döntés, és semmi esetre nem akarnak egy adrenalintól fűtött helyzetből kiindulva dönteni. A következő menet Silverstone, amely előtt azonban a csapatvezetésnek kell bizonyítania. Azt, hogy valóban képesek az eddiginél hatékonyabban kezelni a helyzetet.

Forrás: www.formula.hu – RSS