Noha tisztában voltak azzal, hogy a belga pálya nem fog feküdni versenyautóiknak, a McLaren vezetői bizakodva várták a megmérettetést, hiszen a Honda egy továbbfejlesztett erőforrással készült. A pilóták beszámolói szerint valóban érezhető némi előrelépés, az eredményeken azonban ez még nem látszott meg, hiszen egyik szabadedzésen sem tudtak elmozdulni a mezőny utolsó harmadából, és az időmérőn is be kellett érniük a 17. és a 18. pozícióval.
A 17. helyen végző Button úgy érzi, mindent kihozott autójából, körét pedig a 2012-ben rajtelsőséget érő gyorsköréhez hasonlította, ezúttal viszont a 16. helyezettől is egy másodpercet kapott; ez pedig alaposan meglepte. „Tudtuk, hogy nehéz lesz a hétvége, viszont a szabadedzés után arra számítottunk, hogy fél másodperccel leszünk lemaradva az előttünk lévőktől, ami egyébként már önmagában is komoly hátrány volna. De, amikor közölték a kör végén, hogy 17. lettem, a lemaradásom pedig egy másodperc, az eléggé meglepett” – mondta a Sky Sports munkatársának.
„Nem számítottam arra, hogy ilyen messze leszünk. Tényleg úgy érzem, hogy nem tudtam volna jobban teljesíteni, és ez volt minden, amit ebből a helyzetből most kihozhattam. Talán ez az egyik legrosszabb pálya a csapat számára. Nem hiszem, hogy Olaszország sokkal könnyebb lesz, de Szingapúr már valamivel jobb lehet. Remélem, lesznek még versenyek, ahol harcba szállhatunk a pontszerző helyezésekért” – zárja gondolatát a mezőny legtapasztaltabb pilótája.
A McLaren gyengélkedését látva sokan felidézték a Honda sportigazgatójának, Arai Jaszuhiszának a szavait, aki a hétvége előtt kijelentette, az újításoknak köszönhetően még a Ferrari szintjére is feljuthatnak. A japán szakembernek most emiatt kellett magyarázkodnia. „Nem ezt mondtam! Mint tudják, már a nyári pihenő előtt elterveztük, hogy új fejlesztéseket vetünk be. Ezek elég jól működtek, de sajnos még nem olyan jól! Ez a pálya nagyon kemény, és sajnos időt veszítettünk a szabadedzéseken. Most több időre van szükségünk” – nyilatkozta.