Ezért ragaszkodnak az oroszok futamuk új időpontjához

Orosz Nagydíj rajt - Nico Rosberg és Lewis Hamilton ( Fotó: Charniaux / XPB Images )

Orosz Nagydíj rajt – Nico Rosberg és Lewis Hamilton ( Fotó: Charniaux / XPB Images )

A 2015-ös orosz futam októberben startol majd, akárcsak az ország első Forma-1-es megmérettetése a tavalyi versenyévad végén. Jövőre azonban a viadal az idény harmadik feléből az elsőbe kerül, a szervezők ugyanis hosszas egyeztetések után megállapodtak a FOM első emberével, Bernie Ecclestone-nal, aki elfogadta az általuk ajánlott májusi dátumot. Ez több okból is kedvezőbb a rendezők számára, így reményeik szerint az Orosz Nagydíj állandó időpontjává válik majd.

„Az új időpont sokkal kedvezőbb számunkra. Már korábban is tárgyaltunk arról, hogy az idei évre is megkapjuk ezt a dátumot” – mondta a főszervező, Szergej Vorobjev az Autosportnak. „Akkor ez sajnos nem jött össze, most viszont valóban örülünk, hogy 2016-ra megkaptuk, és bízunk abban, hogy hosszabb távon is megőrizhetjük! Ennek az a legfőbb oka, hogy Oroszországban május elsején kezdetét veszi egy hosszú, 10 napos pihenő. Az emberek általában ekkor mennek üdülni; a jövőben tehát nem kell külön szabadságot kivenniük azért, hogy Szocsiba jöjjenek!”

 „Továbbá május közepén még tart a síszezon, vagyis az összekapcsolhatják a Forma-1-es futam meglátogatását a síeléssel, ami véleményünk szerint még vonzóbbá teszi az eseményt” – folytatja a szakember, kinek hazája 2016-ban (április huszonkilencedike és május elseje között) Bahrein után fogadja majd a királykategória mezőnyét, ő azonban nem aggódik a logisztika miatt, hiszen a szervezőknek nagyobb feladatokkal is szembe kellett már nézniük.

„Tavaly egy nehezebb feladattal kellett megküzdenünk, hiszen a futamot közvetlenül a japán viadal után rendezték, az áruszállítást pedig egy tájfun is nehezítette. Szóval, ha már az első évben meg tudtunk oldani egy ilyen problémát, akkor nem hiszem, hogy jövőre bármi nehézségünk adódik” – magyarázza, majd a 2015-ös futammal kapcsolatos érdeklődésről és a jegyértékesítésről is szól. „Kicsit lassabban haladunk, mint tavaly, de a jegyek közel 60 százaléka már elkelt. Most indul a marketing, televíziós hirdetéseket készítünk, és óriásplakátokat is, szóval biztosra vesszük, hogy az összes jegy gazdára talál majd” – zárta gondolatát. 

Forrás: www.telesport.hu – RSS