F1-Archív: „Brawn csak Schumacherrel tud nyerni”

Retro

2015. augusztus 8. szombat, 10:45

Adrian Newey vitatja Ross Brawn érdemeit, Ralf Schumacher nem segítené bátyját, Jenson Buttonban Stewart világbajnokot, Mansell pedig eljátszott lehetőséget lát. Ezek voltak a hírek az előző években augusztus 8-án.

2014: Nem mindenkinek nyerték el a tetszését az F1 új szabályainak egyes következményei, és olykor nem csak a közönség, de a csapatok közül is elégedetlenkedő hangokat hallani. Eric Boullier azonban figyelmeztet, hogy a sport csak tovább árt magának azzal, ha önmagáról is negatív véleményeket fogalmaz meg. „Jelenleg lábon lőjük magunkat azzal, hogy mindenki kritizál, miközben szinte minden hétvégén nagyszerű versenyeket látunk.”

2012: Ross Brawn azt mondja, a Mercedes nem fogja elsietni a döntést Michael Schumacher sorsával kapcsolatban, akinek év végén lejár hároméves szerződése. A német a nyári szünetig csak 29 pontot gyűjtött össze Nico Rosberg 77-jéhez képest, de a csapatfőnök szerint mindez csak a balszerencsének köszönhető. A hétszeres bajnok autójában ugyanis olyan problémák ütötték fel a fejüket, amelyek csapattársával is megtörténhettek volna.

 Dppi_00112012_018

2010: A Red Bull tervezője, Adrian Newey kórházba került, miután balesetet szenvedett versenyzés közben. A szakemberről köztudott, hogy kedvtelésből olykor maga is volán mögé ül, és ezúttal a Ginetta G50 sportautóversenyen járt Snettertonban, ahol egy másik autó elé csúszott és komoly oldalirányú erőhatások érték. Newey-nak nem esett nagyobb baja, a kórházba csak elővigyázatosságból vitték, ahonnan hamarosan érkezett is a megerősítés, hogy nem szenvedett komoly sérülést.

2009: Az FIA bejelentette, hogy újranyitja a korábban már lezárt nevezési periódust a 2010-es F1-es mezőnyben való részvétel jogáért, miután egyre több aktuális csapat jövője vált bizonytalanná. Legutóbb a BMW jelentette be, hogy az év végén távozik a sportból, és még nem tudni, hogy Peter Saubernek sikerül-e tető alá hoznia azt a mentőcsomagot, amivel visszavásárolhatná csapatát.

2008: A versenyzők aggodalma egyre növekszik a következő évben debütáló KERS-sel kapcsolatban, miután fény derült arra, hogy a BMW egyik szerelőjét áramütés érte a rendszer legutóbbi tesztelése során Jerezbe. Az okokat még nem fejtette meg a csapat, így a GPDA elnöke, Mark Webber nem sürgetné a rendszer bevezetését, amíg az veszélyt jelenthet a pilótákra és a csapattagokra.

2007: Nigel Mansell végleg leírta Jenson Button F1-es esélyeit, szerinte ugyanis honfitársa kifutott az időből. „Jensonnak több versenyt kellett volna nyernie mostanáig. Alulteljesített, ez pedig a saját hibája. Megvoltak a lehetőségei, de nem élt velük, többet pedig már nem is fog kapni.”

2006: Jackie Stewart biztos benne, hogy az első győzelmét a Hungaroringen megszerző Jenson Button bajnok lehet a Formula-1-ben. „A kezében vannak a kulcsok. Még ha a következő versenyt nem is nyeri meg, az nem fogja azt jelenteni, hogy Jenson ismét megbotlott. Szerintem még sokat nyerhet, ha meglesz az ehhez szükséges autója. A tehetsége adott ahhoz, hogy bajnok legyen.”

2004: Dél-Afrika szeretne visszatérni az F1-es naptárba, ám nem a Kyalamiban található pályával, hanem egy új létesítménnyel, amit Fokvárosban építenének. Az ország a 2007 és 2014 közötti időszakra akarja megkapni az F1-es versenyrendezési jogot.

2003: Ralf Schumacher ugyan még maga is reális eséllyel rendelkezik arra, hogy megnyerje a világbajnokságot, azt azonban kijelentette, hogy ha a végső csata Juan Pablo Montoya és Michael Schumacher között fog kiteljesedni, ő a csapattársát fogja segíteni, semmint testvérét. „A BMW Williams alkalmazottja vagyok, tehát ha ilyen helyzet állna fel, a csapattársam mellé állnék, még ha a szívem azt is szeretné, hogy egy Schumacher győzzön.”  

 Dppi_00000287_165

2001: Adrian Newey némi kritikát fogalmazott meg Ross Brawn képességeivel kapcsolatban, rámutatva, hogy a Ferrari szakembere mindig egyetlen személytől függött. „Ross sohasem nyert még versenyt úgy, hogy ne Schumacher lett volna az egyik versenyzője. Jól kijövök vele, de az ő feladata nagyon más az enyémhez képest. Ahogy látom, ő egy technikai csapatot irányít a Ferrarinál, ahol mások tehetségeire hagyatkozik. Noha az én munkám is függ más mérnökökétől, de én magam is szervesen részt veszek az autó tervrajzainak megalkotásában.”

1998: A Ferrari a csapat fennállása óta rekordhosszúságúnak számító tesztsorozatot fejezett be. A háromnapos gyakorlást a fioranói pályán folytatta le a csapat, amelynek egyes napokon csak este 10 órakor vetettek véget. 

Forrás: www.formula.hu – RSS