F1
2016. március 1. kedd, 13:00
Ez várható 2016-ban? Nico Rosberg délelőtti köre csak két tizeddel maradt el Vettel múlt heti csúcsától – csakhogy a Mercedes német F1-ese ultralágy helyett lágy abroncson volt képes erre…
Öt nappal az előszezon első, barcelonai tesztje után kezdetét vette a második gyakorlás változatlan helyszínen. A négy órás, ebédszünet előtti félidő során Esteban Gutierrez, Danyiil Kvjat, Valtteri Bottas és Kimi Raikkönen mind-mind megfordult az eredménylista élén – egészen addig, ameddig az utolsó órában a szorgalmasan körözgető, 82 fordulót teljesítő Nico Rosberg autójára fel nem kerültek a lágy abroncsok, a tesztidőszak során első alkalommal.
A német pilóta kapásban 1,9 másodpercet adott az addig vezető Kimi Raikkönennek, 1:23.022-es ideje alig 0,2 szekundummal maradt el a múlt heti teszt legjobb körétől, Sebastian Vettel 1:22.810-es teljesítményétől, amelyet azonban a német ultralágy gumikon ért el – ne felejtsük el, hogy a két keverék között található még a szuperlágy opció is. A Mercedes első alkalommal engedett bepillantást valódi tempójába, a látottak pedig nem kecsegtetnek túl sok jóval az idényre nézve.
Rosberg egyébként mai programját le is tudta, délután átadja a volánt Lewis Hamiltonnak – a Mercedes az első teszt második feléhez hasonlóan minden nap megosztja a tennivalókat két pilótája között.
Kimi Raikkönen az ebédszünetig 0,814 másodpercre megközelítette Rosberget, az 54 kört megtevő, fejlesztett Honda-motorral szereplő Fernando Alonso pedig a harmadik pozícióba ugrott fel szintén lágy abroncsokon, igaz, McLarenje az utolsó percekben megadta magát a pályán, így a délelőtti körözés piros zászlóval ért véget. Ez volt a nap eddigi egyetlen megszakítása.
Max Verstappen már a Toro Rosso végleges festést viselő autójával körözött, a múlt héten csupa kék STR11-et nem sokkal a zöld lámpák kialvása előtt leplezte le hivatalosan is az alakulat, az ifjú pilóta az ötödik legjobb köridővel zárt Valtteri Bottas mögött.
Miután múlt héten tavalyi konstrukcióval teszteltek, új autójával lépett pályára a Sauber. Bár a helyszíni jelentések szerint a C35 többször is furcsa hangokat adott ki, a kilencedik Felipe Nasr végül 42 körig jutott, ami pozitív kezdet a bemutatkozó modell számára, habár lemaradása közel négy másodpercet tesz ki. Kevin Magnussen McLarenjét így is sikerült megelőznie.
Mindössze két installációs kört töltött a pályán Rio Haryanto. Az újonc pilóta értékes felkészülési időtől esett el, a Manort olajszivárgás tartotta a bokszban. Danyiil Kvjat napja sem volt problémamentes, a Red Bull fékjei kezdtek füstölögni a bokszutcában, egy poroltó is előkerült.
Ebédszünet után a körözés 14 órakor folytatódik.
Az első tesztnap állása féltávnál:
|
Versenyző |
Csapat |
Köridő |
Hátrány |
Körök |
1. |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:23.022 |
82 |
|
2. |
Kimi Raikkönen |
Ferrari |
1:23.836 |
+0.814 |
42 |
3. |
Fernando Alonso |
McLaren |
1:25.252 |
+2.230 |
50 |
4. |
Valtteri Bottas |
Willliams |
1:25.255 |
+2.233 |
58 |
5. |
Max Verstappen |
Toro Rosso |
1:25.356 |
+2.334 |
59 |
6. |
Nico Hülkenberg |
Force India |
1:25.954 |
+2.932 |
50 |
7. |
Danyiil Kvjat |
Red Bull Racing |
1:26.227 |
+3.205 |
22 |
8. |
Esteban Gutierrez |
Haas F1 |
1:26.661 |
+3.639 |
23 |
9. |
Felipe Nasr |
Sauber |
1:26.923 |
+3.901 |
42 |
10. |
Kevin Magnussen |
Renault |
1:26.981 |
+3.959 |
54 |
11. |
Rio Haryanto |
Manor F1 |
– |
2 |