Minden jóslat arra, hogy a Red Bull lesz a meghatározó erő tévesnek bizonyult, mivel Sebastian Vettel a harmadik lett a Lotus és a Ferrari mögött.
A világbajnok pilóta csapattársa, Mark Webber egy rossz rajt után csak a hatodik lett Felipe Massa és Lewis Hamilton mögött, míg a sokáig élen álló Adrian Sutil a hetedik lett.
Webber már a rajtnál kicsúszott az első ötből és Vettel sem tudott elhúzni a gyors rajtot vevő Massa és Alonso elől, akik az első körben megelőzték Hamilton.
Raikkönen ezt követően megelőzte a Mercedes, majd felzárkózott a Vettel, Massa, Alonso trióra.
Az élen állók nagyon korán lecserélték szuperlágy abroncsokat.
A második etapban az első négyes sorrendje változatlan maradt, de kemény harcot vívtak azokkal, akik hosszabb első etapot teljesítettek, így Sutil is aki a közepes keveréken indult és a 15. körben az első helyre került.
Vettel, a Ferrarik és Raikkönen hamarosan a Force India mögé zárkóztak fel. Ugyan a német pilótát nem tudták megelőzni és Sutil első kerékcseréjét hasonló időben teljesítette, mint Vettel, Massa és Alonso a másodikat.
Alonso egy körrel korábban állt ki, mint Sutil és Vettel, sikerült mindkét pilótát így átugrania.
Sutil a kerékcseréket követően Vettel előtt maradt, de egy körrel később a hármas kanyarnál már a Red Bull pilótája volt előrébb. Vettel nem tudott azonban Alonsóra nyomást helyezni, a Ferrarinak viszont azokkal a pilótákkal kellett küzdenie, akik más stratégián voltak – így Hamiltonnal, akivel a spanyol pilóta látványos harcot vívott, majd megelőzte a brit pilótát.
Raikkönen stratégiája is kialakult már. A 34. körig maradt a pályán, sokkal tovább, mint a többi élen álló, ekkor kiderült, a Lotus két kerékcserét tervez.
A finn pilóta kényelmes előnyben volt Alonsóval és Vettellel szemben, amikor harmadik kerékcseréjüket is teljesítették és habár a Ferrari először próbált Raikkönen után eredni, Alonso abroncsai elkezdtek szemcsésedni és feladták az első hely megszerzését.
Raikkönen 12 másodperces előnnyel nyert, Alonso tíz másodperccel ért célba Vettel előtt. Massa a negyedik lett, miután nagyon erős volt a verseny első felében.
Hamilton az ötödik helyen zárt. A brit pilótának nem sikerült két kiállásos stratégiával teljesítenie a versenyt és harmadszor is kerékcserét kellett végrehajtania. Webber csendesen felkapaszkodott a hatodik helyre, Hamilton mögé, csapattársa, Nico Rosberg elektronikai probléma miatt kiállni kényszerült.
Sutil az élen állókkal haladt addig, míg 12 körrel a leintés előtt a szuperlágy abroncsokat meg nem kapta. Az abroncsok nem úgy teljesítettek,a hogy várta és a német pilóta a hetedik helyre csúszott vissza, csapattársa, Paul di Resta előtt végzett.
Jenson Button a kilencedik lett a McLarennel, míg Romain Grosjean egészítette ki a pontszerzőket, mögötte Sergio Perez és Jean-Eric Vergne végzett.
Nico Hülkenberg az üzemanyag-rendszer problémája miatt nem tudott elindulni a versenyen. Pastor Maldonado az egyes kanyarnál csúszott ki, Daniel Ricciardo pedig feladta a versenyt.
A mezőny végén szereplő Marussia és Caterham pilótái közül Jules Bianchi szerezte meg a legjobb pozíciót, a 15. helyen ért célba.
A 2013-as világbajnokság március 24-én a Maláj Nagydíjjal folytatódik.
Ausztrál Nagydíj végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő/Különbség |
1 | Kimi Räikkönen | Lotus | 1h30:03.225 |
2 | Fernando Alonso | Ferrari | + 12.451 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull | + 22.346 |
4 | Felipe Massa | Ferrari | + 33.577 |
5 | Lewis Hamilton | Mercedes | + 45.561 |
6 | Mark Webber | Red Bull | + 46.800 |
7 | Adrian Sutil | Force India | + 1:05.068 |
8 | Paul di Resta | Force India | + 1:08.449 |
9 | Jenson Button | McLaren | + 1:21.630 |
10 | Romain Grosjean | Lotus | + 1:22.759 |
11 | Sergio Perez | McLaren | + 1:23.367 |
12 | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso | + 1:23.857 |
13 | Esteban Gutiérrez | Sauber | + 1 kör |
14 | Valtteri Bottas | Williams | + 1 kör |
15 | Jules Bianchi | Marussia | + 2 kör |
16 | Charles Pic | Caterham | + 2 kör |
17 | Max Chilton | Marussia | + 2 kör |
18 | Giedo van der Garde | Caterham | + 2 kör |
Nem értek célba:
Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 40 kör |
Nico Rosberg | Mercedes | 26 kör |
Pastor Maldonado | Williams | 24 kör |
Nico Hülkenberg | Sauber | 0 kör |