Forma-1 Brazil Nagydíj: Csapatról csapatra

image

A csapatok a hétvégén a szezonzáró Brazil Nagydíjat futották. Lássuk, hogyan szerepeltek.

Red Bull
 Tökéletes befejezés egy majdnem tökéletes Red Bull szezonnak, Mark Webber és Sebastian Vettel a csapat idei harmadik kettős győzelmét aratta és az ausztrál pilóta megkapta a szükséges lökést idei első és egyetlen győzelmével. Azonban csalódott volt, mert Vettelt nem saját erejéből tudta megelőzni, a német pilóta a sebességváltó olajfolyásával küszködött, köridőt veszített a rövid váltás miatt. Így is kényelmesen meg tudta azonban tartani a második helyet, idei 17. dobogós helyezését szerezve, Webber győzelmével a pilóták pontversenyében a harmadik helyen zárt.
 
McLaren
 Jenson Button az idei évben nyolcadik alkalommal állhatott dobogóra, az egyéni pontverseny második helyen végzett, miután a negyedik helyről megelőzte Fernando Alonsót. Két etapot teljesített a közepes keverékű abroncson és könnyedén megelőzte Alonsót tíz körrel a verseny vége előtt. Hamilton szomorúan zárta szomorú szezonját, sebességváltó probléma miatt 47 kör után ki kellett állnia. Ekkor Massával harcolt az ötödik helyért, azonban sebességváltó probléma elveszítette Buttont és Alonsót.
 
Ferrari
 Alonso nem tudta megszerezni idei 11. dobogós helyezését, negyedik helyezésével a bajnokság negyedik helyén zárt. Hamiltont megelőzte az első körben a kettes kanyarnál, majd tíz körrel később a hatos kanyarnál Buttont is maga mögé utasította, azonban a közepes keveréken nem tudta feltartóztatni Buttont, a verseny utolsó köreiben alulmaradt brit riválisával szemben. Massa kétszer cserélt kereket és könnyű célpont lehetett volna Hamiltonnak, ám a brit pilóta sebességváltója felmondta a szolgálatot, Massa így könnyedén megszerezte az ötödik helyet.
 
Mercedes
 A túlmelegedő abroncsok miatt Nico Rosberg szenvedett a Force Indiák támadásának visszaverésével Sao Paulóban, a magas pályahőmérséklet problémát jelentett a Mercedes számára. Rosbeg két kiállásos stratégiát választott, a német pilótát megelőzte a három kiállást választó Sutil az utolsó etapjának elején. Azonban di Restát sikerült maga mögött tartania, így hetedik helyezésével hat pontot szerzett. Csapattársa, Schumacher a 15. helyen ért célba, miután a verseny elején ütközött Sennával. Az ütközés során bal hátsó defektet kapott, lassú kört teljesített a boxig. Az utolsó helyre esett vissza és egyensúlybeli problémák miatt nem tudott pontot szerezni.
 
Renault
 A Renault első pontját szerezte négy verseny alatt, Vitalij Petrov a csalódást jelentő tizedik helyen ért célba, de sikerült a Force Indiát feltartóztatni a konstruktőri bajnokság ötödik helyének megszerzésében. Végül a különbség négy pont lett, ez megerősíti minden egyes pont fontosságát. Petrov háromszor cserélt kereket és gyors boxkiállásának köszönhetően mindkét Toro Rossót átugrotta és a 10. helyen ért célba. Senna karakterépítő hazai versenyt futott, annak ellenére, hogy szombaton a kilencedik rajthelyet szerezte meg. Schumacherrel történt ütközése miatt boxutca áthajtásos büntetést kapott, ez eredményében is megmutatkozott, két perces hátránnyal ért célba Petrov mögött a 17. helyen.
 
Williams
 A Williams egy 14. helyezéssel és egy kieséssel búcsúzott 2011-től, egymás után hét versenyen nem szereztek pontot, a bajnokság kilencedik helyén végeztek öt megszerzett ponttal. Rubens Barrichello reményt adott a csapatnak az időmérő edzésen elért 12. helyezésével, de egy katasztrofális rajt után a 19. helyre esett vissza és így pontszerzésre esélytelenné vált. Háromszor cserélt kereket és szorosan Perez mögött ért célba. Csapattársa, Maldonado éppen megelőzte a 16. helyezett Bruno Sennát, amikor megpördült és a hetes kanyarban összetörte autóját. A túlkormányzottsággal szenvedett.
 
Force India
 Adrian Sutil a nap egyik pilótája volt, a mercedeses Nico Rosberg előtt végzett a hatodik helyen – ez idei legjobb eredménye – így sikerült megszereznie az egyéni pontverseny kilencedik helyét. A német pilóta a nyolcadik helyről rajtolt, megelőzte Rosberget, majd Hamilton kiesésével került a hatodik helyre. Csapattársa, di Resta két kiállásos taktika mellett döntött, de 18 másodperccel végzett csapattársa mögött a nyolcadik helyen. A skót pilóta is sebességváltó problémával küzdött, már féltávtól. A négy megszerzett ponttal sikerült az egyéni pontverseny 13. helyére kerülnie, a Toro Rossós Alguersuari elé.
 
Sauber
 Kamui Kobayashi kilencedik helyével sikerült a Saubernek megszereznie a konstruktőri bajnokság hetedik helyét, a Toro Rosso előtt, a japán pilótát a 16. helyről indulva két kiállásos taktikája segítette a pontszerzéshez. Szorosan di Resta mögött haladt az utolsó etapban, de nem tudta megszerezni a nyolcadik helyet, Petrov is felzárkózott rájuk. Csapattársa, Perez szintén pontszerző lehetett volna, ám a verseny felénél megpördült a nyolcas kanyarban. Petrov előtt állt akkor, de megpördült és több, mint 30 másodperccel az orosz pilóta mögött ért célba.
 
Toro Rosso
 A 11. és 12. hely nem volt elég a Toro Rossónak ahhoz, hogy legyőzze a Saubert a konstruktőri bajnokságban, az olasz csapat a nyolcadik helyen zárta a szezont. Alguersuari rossz rajtja elrontotta pontszerzési esélyeit, habár végül csapattársa, Buemi előtt végzett, köszönhetően a hosszabb utolsó előtti etapnak. Mindkét pilóta kétszer cserélt kereket, második alkalommal Buemi hat körrel korábban, mint Jaime. A lassú kivezető kör miatt mindkét pilóta helyezést veszített Petrovval szemben.
 
Team Lotus
 A Lotus nem a 16. és 18. helyet tűzte ki célul, de sikerült a Virgin és a HRT előtt végezniük, így megszerezték a konstruktőri bajnokság 10.helyét, így több tízmillió dollár plusz bevételhez jutnak a jövő évben. Ünneplésre adhatott okot az is, hogy Heikki Kovalainen Bruno Senna előtt ért célba. Kovalainen 30 másodperccel Senna előtt végzett, Trulli csak nyolc másodperccel a brazil pilóta mögött. Kovalainen háromszor cserélt kereket, míg Trulli csak kétszer.
 
HRT
 Annak ellenére, hogy az időmérő edzésen mindkét Virgin előtt végeztek, a HRT nem tudott harcolni legközelebbi riválisával a versenyen, különösen az utolsó etapban, a közepes keveréken. Ricciardo és Liuzzi a rajtnál pozíciót veszített és habár Liuzzi az első két etapban d’Ambrosio előtt haladt, tíz körrel a leintés előtt az olasz pilóta kiállni kényszerült, generátor probléma miatt. Ricciardo köridejein meglátszott a sok kék zászlós figyelmeztetés, ám az utolsó etapra fel tudott gyorsulni, ám d’Ambrosiót már nem tudta utolérni.
 
Virgin
 Vasárnap éjszaka kiderült, Jerome d’Ambrosio helyét Charles Pic veszi át a jövő évben, de a belga pilóta ennek ellenére jó teljesítményt nyújtott, mindkét HRT-t megelőzte. Csapattársa, Glock csak az első boxkiállásig jutott, a kerékcsere során rosszul rögzítették autójának bal hátsó kerekét, amely levált. Jerome mindkét HRT-t megelőzte a rajtnál és egész versenyen előttük maradt. Több, mint 15 másodperccel haladt Liuzzi előtt, amikor az olasz pilóta kiállt, d’Ambrosio végül 20 másodperccel előzte meg Ricciardót a 19. helyen.