Vettel ismételt kiesése, Kvyat hibázása, a McLaren felzárkózása és Rosberg hibátlan sorozata, erről szólt az Orosz Nagydíj, és ebben a cikkben ezeket beszéljük át újra, egy kis újdonsággal kiegészítve.
Kolbert Márió, a Formula Junior sorozat szerzője 13 éves, a Formula-1-et 2008 óta követi, eddig pedig egy időmérőt és futamot sem hagyott ki. Összefoglaló cikkeiben feleleveníti az egyes versenyek eseményeit, és értékeli a legfontosabb pillanatokat.
Időmérő
A Q1-ben kiesett Ericsson, Haryanto, Wehrlein, Nasr, Palmer és Magnussen, tehát a két Manor, a két Renault és a két Sauber. A Q2-ben már kicsit színesebb volt a kiesettek listája, köztük volt Gutierrez, Grosjean, Alonso, Hülkenberg, Button és Sainz. A Q3 még több izgalmat hozott, Hamiltonnak ismét műszaki gondjai voltak, ezért 10. lett, Bottas végzett a 3. pozícióban, és Vettel indulhatott volna a 2. helyről, de váltót kellett cserélni a német autójában, ezért 5 rajthelyes büntetést kapott. Az időmérőt Rosberg nyerte.
Verseny
A rajt utáni 2. kanyarban Kvyat hátulról meglökte Vettelt, majd a következő hosszú bal kanyarban az orosz ismét nekiütődött a német pilótának, akit a falnak lökött. Rajta kívül még Haryanto és Hülkenberg is kiesett. A gumik nagyon jól bírták a versenyt, akár 25 kört is el lehetett menni a lágy keverékkel. Előzésekben gazdag versenyünk volt, nem lehetett annyit unatkozni rajta. A futamot Rosberg nyerte, mögötte Hamilton végzett, a dobogó harmadik fokára Raikkönen kapaszkodott fel. Én erre a versenyre 10-ből 8 pontot adok.
Csapatok értékelése
Mercedes: Hamilton folytonos problémái már kicsit ijesztőek. Rosberg a 100%-ot nyújtja, eddig jó szezont fut.
Ferrari: Vettelnél is ugyanaz a helyzet, mint Hamiltonnál, még nem volt egy hibamentes hétvégéje sem. Raikkönen pedig szépen csinálja a munkáját, egyre több pontot szerez, és akár év végén végezhet a 3. helyen is.
Red Bull: Kvyatnak elég rosszul jött ki az első körben történt baleset, mert most mindenki őt támadja, lehet, hogy igazuk is van, de én akkor sem értek velük egyet, mivel ez akármikor megeshet bárkivel. Ricciardo is csak a 11. lett, ez a hétvége nem úgy jött össze nekik, ahogy gondolták. A fejvédő, amit bevetettek az 1. szabadedzésen, nagyon jónak bizonyult, nekem jobban tetszett, mint a halo, ezért én a Red Bull-féle aeroscreenre szavazok. Biztonságosabb, mert van egy plexi, és a kilátás is jobb.
Williams: Eddig ez volt a legjobb hétvégéjük idén, Bottas a második helyről rajtolt, de így is 4-5. helyen célba értek, úgy látszik, erőre kaptak.
Haas: Most megint egy hullámvölgybe került a csapat, Grosjean a 8. lett, de Gutierrez csak a 17.
Toro Rosso: Verstappen kiesett a futamon motorproblémák miatt, a csapattársa, Sainz pedig a 12. lett.
McLaren Honda: Javulás látszik náluk, Button 10., Alonso 6. pozícióban ért be.
Force India: Pereznek és Hülkenbergnek ez volt a 100. versenye, és ezt Perez pontjaival meg tudta ünnepelni, mivel 9. helyen végzett.
Renault: Kevin Magnussen megszerezte a csapat első pontjait, ami nekik nagyon jól jött, 7. lett a dán pilóta.
Sauber: Nem indult rosszul a hétvégéjük, de a verseny már nem ment olyan túl jól, Ericsson a 14. míg Nasr a 16. lett.
Manor: Haryanto a rajtnál kiesett a nagy keveredésben, és Wehrlein sem futott olyan futamot, amilyent szeretett volna.
Statisztika
Rosberg eddig a maximum 100 pontot szerezte meg
Ez volt a Ferrari 700. dobogója
Ez volt Perez és Hülkenberg 100. versenye
Felipe Massa nevéhez fűződik a hétvége leggyorsabb teljes bokszkiállása: 29.551
Nico Rosberg futotta meg a leggyorsabb kört: 1:39.094
A 4 futam alatt már 14 pilóta kapott büntetőpontot
Raikkönennek ez volt a 82. dobogós helyezése, ezzel megelőzte csapattársát, akinek 81 van
Perez volt az, aki a legtöbb pozíciót vesztette el egy kör alatt, méghozzá 12-t
Magnussen, Palmer és Alonso volt az, aki a legtöbb pozíciót nyerték egy kör alatt, pontosan 7-et