A Legfőbb Ügyészséghez fordult Császy Zsolt, hogy a Fradi-pálya értékestésével kapcsolatban ellene tett feljelentés tartalmát megismerje, mert a nyilvánosságra került információk alapján álláspontja szerint hamis vád és hivatali visszaélés alapos gyanúja merülhet fel – derült ki a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. volt jogtanácsosa MTI számára adott pénteki nyilatkozatából.
Mint arról az MTI csütörtökön hírt adott, az MNV különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntettének és más bűncselekmények elkövetése miatt feljelentést tesz ismeretlen tettesek ellen a "Fradi-pálya" adásvételének ügyében.
Az MNV tájékoztatása szerint az ügyben indított vizsgálat megállapította, hogy a vevő adásvételi szerződésben foglalt stadion-felújítási kötelezettsége többek között azért nem teljesült, mert a szerződés nem tartalmaz az MNV javára semmilyen erre vonatkozó biztosítékot.
Múlt pénteken Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos tett feljelentést az ügyben a Legfőbb Ügyészségen hűtlen kezelés gyanúja miatt Tátrai Miklós, az MNV volt vezérigazgatója és Császy Zsolt, az MNV volt jogtanácsosa ellen, mivel álláspontja szerint a "jogszabályon alapuló kötelezettségeik megszegésével, biztosítékok nélküli szerződéskötéssel" 1,2 milliárd forint (plusz áfa) kárt okozhattak a magyar államnak.
Császy Zsolt a személyét érintő feljelentésekkel kapcsolatban közölte, az MNV csütörtöki, ismeretlen tettesek ellen tett büntetőfeljelentéséről értesülve azonnal felajánlotta írásban segítségét a vagyonkezelőnek az értékesítési tranzakció résztvevőinek azonosításához. A Fradi-pálya értékesítésével kapcsolatban leszögezte, hogy a 2008-as szerződést, amely a megkötését követően mindenki számára nyilvánossá vált, a közvetlen érintettek jelentős sikerként értékelték, hiszen utolsó pillanatban mentette meg a ferencvárosi labdarúgást a fizikai megsemmisüléstől. A kiírásra egyetlen pályázó jelentkezett, teljesítve a feltételeket, így az állam nem volt alkupozícióban. A vevő az állam felé minden, a szerződésben vállalt anyagi kötelezettségét teljesítette, közel 5 milliárd forintot kifizetve. Az állam viszont az őt megillető ellenértéknek mintegy 2,3 milliárd forintnyi részét közvetett módon az FTC támogatására fordította, ami egy burkolt költségvetési támogatás. "Valójában nem a felújítási kötelezettség garanciáit, hanem ezt a döntést lehetne támadni" – véleményezte, hangsúlyozva, hogy az értékesítés sportpolitikai megállapodás értelmében köttetett, amelyben egy jogtanácsosnak csak végrehajtó szerepe lehetett.
Császy Zsolt kijelentette, amennyiben a feljelentés iratainak megtekintése után megalapozottnak tartja a hamis váddal és hivatali visszaéléssel kapcsolatos gyanúját, feljelentést tesz a felelősökkel szemben, mert meggyőződése, hogy Magyarországon nem lehet következmények nélkül alaptalanul vádaskodni.