Továbbra sem tudni, mit hoz a jövő a Lotus és a Renault számára, hiszen a francia gyár még nem döntötte el, hátat fordít-e a királykategóriának, vagy visszavásárolja korábbi gyári alakulatát. Az esetleges adásvétel természetesen a versenyzői szerződésekre is hatással lehet, hibára rendelkezik tehát mindkét pilóta érvényes kontraktussal, előfordulhat, hogy 2016-ban el kell hagyniuk az arany-feketéket. Grosjean számára ebben az esetben Gene Haas istállója lehet a következő állomás.
A francia versenyzőt a csapat körüli bizonytalanság is az újonc alakulat felé terelheti, ahol minden valószínűség szerint tárt karokkal várnák, a tulajdonos ugyanis mindenképpen szeretne egy tapasztalt pilótát igazolni. Olaszországban egyébként Grosjean is elismerte, a Haas egy megfelelő opció lehet a 2016-os évre, nem meglepő tehát, hogy a napokban egyre többet cikkeztek a pilóta esetleges csapatváltásáról, ahogyan az sem, hogy a téma a szingapúri sajtónapon is szóba került.
„Azt hiszem, az egyetlen dolog, amit elmondhatok a döntésemmel kapcsolatban az az, hogy már meghoztam” – ismerte el a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatóján. „Minden tiszta a fejemben; már tudom, mi fog történni a jövőben, viszont ennél többet nem mondhatok önöknek” – tette hozzá a korábbi GP2-es bajnok, aki Forma-1-es bemutatkozása óta az enstone-i alakulatot erősíti.
Értelemszerűen Pastor Maldonado jövője is bizonytalan, igaz ő több alkalommal is egyértelművé tette, érvényes szerződéssel rendelkezik a 2016-os évadra, és tudomása szerint a csapat nem akarja felbontani ezt a megállapodást. Ennek ellenére az ő helyzete sem könnyű, főtámogatója, a venezuelai állami olajtársaság (PDVSA) ugyanis a Renault érkezése esetén könnyen érdekellentétbe kerülhet a franciákat támogató Totallal. A sajtószobában tehát az ő maradása is szóba került. „Remélem [a Lotusnál lehetek]. Majd meglátjuk” – jött a dél-amerikai rövid válasza.