Gumikérdés: Jó a rajongóknak, rossz a mérnököknek

image Sokak szerint nagyon kell vigyáznia a Forma-1-nek, nehogy elveszítse eredeti arculatát, ne szóljon ez a sorozat másról, mint eddig. A gépek, az emberek és az idegek csatája legyen, ne az abroncsokra összpontosuljon minden figyelem, és ne legyen szerencsejáték a sportból.

„Tudjuk, hogy a Forma-1 egy gyorsasági verseny, ahol az ember és a gép folyamatosan a határokat feszegetik. Nagyon vigyázni kell, hogy ez így is maradjon, mert az abroncsok túl gyorsan kopnak. Azt hiszem jobb lenne, ha az abroncsok kevésbé lennének döntő fontosságúak az eredmény szempontjából” – nyilatkozta Martin Whitmarsh a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak.

„Egyrészt nagyon érdekes, másrészt nagyon nehéz megérteni” – véli Ralf Schumacher, egykori nagydíj győztes Forma-1-es versenyző, de szerinte is túl fárasztó, hogy minden vita kezdete és vége a gumikérdés.

Mark Webber, bár megnyerte a legutóbbi versenyt, a Monacói Nagydíjat, visszasírja a régi időket: „Személy szerint élveztem a gyorsabb versenyeket, az üzemanyag tankolást, valószínűleg minden pilóta így volt ezzel, de a versenyek akkor nem voltak ilyen szuper izgalmasak.”

erdekesség, hogy leginkább az élcsapatok panaszkodnak arra, hogy túl nagy befolyásuk van a Pirelli abroncsinak az idei évben. Vannak alakulatok, akiknek jobban jön ki a lépés, mióta ez így van: a Sauber csapat például figyelemre méltó eredményeket tud produkálni, ezért méltatják a gumiszállítót: „Azt hiszem a Pirelli nagyon jó munkát végzett. A gumiknak jelentős részük van abban, hogy ilyen izgalmas helyzet alakult ki a világbajnokságban. Ezek ugyanazok a csapatok, és mindannyiunknak ugyanannyi időnk volt a télen a fejlesztésre, tesztelésre. Persze frusztráló lehet a mérnököknek, ha a gumik nem úgy viselkednek, ahogy várták, de nem szabad elfelejteni, hogy a verseny a rajongókért is van, nem csak értünk” – véli Peter Sauber.