F1
2015. augusztus 17. hétfő, 12:50
A BMW korábban négy évig irányította Peter Sauber F1-es csapatát, azóta viszont igen nehéz időket kellett megélniük – a csapatfőnök szerint ismét gyári támogatásra lenne szükségük.
„Melyik a nagy autógyártó, ha nem a Ferrari?” – tehetnék fel sokan a kérdést, de a Sauber olyasmire vágyik legalább, mint a McLaren és a Honda kapcsolata, azaz hogy kizárólagos gyári támogatást élvezzenek – vagy még többet. A BMW 2005 nyarán jelentette be, hogy felvásárolja a Saubert, 2006 és 2009 között viszont csak egy győzelemmel tudta megajándékozni rajongóit, és az autópiacot érintő válság következtében visszavonta támogatását. A csapat a megszűnés szélére került, így a korábbi tulajdonos Peter Saubernek nem volt más választása, mint hogy visszavásárolja egykori gárdáját.
A Saubert korábban a Renault esetleges gyári csapataként említették, de most már egyre valószínűbb, hogy a Lotusra esik a választásuk. Monisha Kaltenborn, a hinwiliek csapatfőnöke szerint több pozitívuma van a gyári tulajdonosnak, mint hátránya. „Az a célunk hogy erős partnerre tegyünk szert” – mondta az osztrák hölgy az Autosportnak. „Nagyon óvatosnak kell lenni a gyártókkal, viszont sokkal több pozitívuma van egy ilyen kapcsolatnak. Ha gyári csapatként versenyzel, az igazi marketingeszköz a kezedben, hiszen meg tudod mutatni a technikai kiválóságodat.”
„Amikor valaki eléri ezt a célt – és itt kizárnám a Ferrarit, mert nekik teljesen más kapcsolatuk van a sporttal – akkor könnyen leléphet. Gyári csapatként egyetlen célod lehet: győzni. A második helyezett vár veszített. Ha nem nyernek, akkor láthattuk, hogy kilépnek a sportból. Az a legfontosabb, hogy olyan gyártóval lépj szövetségre, amelynek hosszú távú tervei vannak, attól függetlenül, hogy milyen helyzetben vagy.”
Ennek ellenére Kaltenborn azt mondta, hogy olyan erős kapcsolatot szeretne egy gyártóval, mint korábban. „Mindig nyitottak vagyunk a megkeresésekre, olyan kapcsolatot szeretnénk, mint korábban, mert attól mi is erősebbé válunk. Nem csak erős gyártó, hanem egy erős partner is mögöttünk állt – például a Petronas nagyon sok éven keresztül. Ott volt a BMW, akik felvásárolták a csapat nagy részét, korábban pedig a Red Bull. Szóval mindenképpen nagyon nyitottak vagyunk erre.”